Nederlandse kaas in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Jong belegen boerenkaas... een romige extra jonge Amsterdammer...
Keiharde oude kruimelkaas... Het water loopt je toch in de mond als je die heerlijke kaasjes een aantal jaren niet gewoon om de hoek kunt kopen.

Ik reed vanavond om 19:00 op de fiets over Letenské naměstí in Praag 7. En opeens... een doodnormale Hollandse kaaswinkel!
Mooie ronde wielen in de schappen!

Wat kaasjes gekocht. Vriendelijke mensen en normale prijzen.
Een kilo jong belegen kost 228 CZK (8.25 EUR). Prima dus!

Cheesy
Letenské naměstí 6
Praag 7
 
Mijn stukje heerlijke NL-kaas haal ik in Tsjechie altijd bij de Lidl. Ook een aanrader, gewoon stuk jong belegen Gouda waarvoor je je kaasschaaf weer eens kunt gebruiken. Oh ja, kijk je op de verpakking dan zie je dat deze kaas gemaakt wordt in Oberhausen, maarja dat is natuurlijk niet ver van Nederland.
 
Natuurlijk vind je kaas in alle supermarkten, alleen is die kaas niet echt lekker. Ik heb in Tsjechie bijna alle verschillende supermarkten/hypermarkten afgespeurd en ik ben (als kritische kaaskop) alleen tevreden over die Goudse kaas van de Lidl.
 
Tieske schreef:
..... ik ben (als kritische kaaskop) alleen tevreden over die Goudse kaas van de Lidl.
Helemaal mee eens Tieske.
Koop ook al jaren die Goudse bij Lidl.
Deze Goudse is erg jong en daarom laat ik hem enkele dagen zonder de plastic verpakking in de koelkast liggen.
rich?:) ;)
 
Tieske schreef:
Mijn stukje heerlijke NL-kaas haal ik in Tsjechie altijd bij de Lidl. Ook een aanrader, gewoon stuk jong belegen Gouda waarvoor je je kaasschaaf weer eens kunt gebruiken. Oh ja, kijk je op de verpakking dan zie je dat deze kaas gemaakt wordt in Oberhausen, maarja dat is natuurlijk niet ver van Nederland.
Ziedaar de verklaring dat de Goudse van de Lidl aanzienlijk goedkoper is: het is geen echte Nederlandse Gouda, maar een Duitse kloon. :oeps:
Wat niet wegneemt dat de Goudse in Praag inderdaad stevig aan de prijs is.
 

Fredsr

Ex Lid
Ook in Cheb heb je een klein winkeltje met specifiek hollandse kazen. Een firma uit Plzen importeert die uit de omgeving van Gouda. Ook vooral veel geitenkaas. Het winkeltje is pal naast hotel/restaurant Barbarossa in het centrum.
 

Vodnik

† In Memoriam
paula schreef:
Bij de makro hebben ze gelukkig old amsterdam, dat is is een stuk beter als die jonge kaas bij de Lidl
Klopt maar bij Lidl hebben ze ook goudse belegen (blauw pakje ipv rood). T'is nog geen oud amsterdam maar toch . . .een beetje beter!
 
Vooral de oude komijn en extra belegen kaas was de moeite waard...smaakt toch echt anders dan de verpakte variant.
De oude kaas doen we morgen :hehehe:

Er ligt 7 kilo opgeslagen dus genoeg voor de komende tijd.
 
Bovenaan