Dat weet ik niet (ik wil het ook niet wetenvraag me wel af of de nl overheid hierdoor je autopapieren ongeldig kan maken?

Dat weet ik niet (ik wil het ook niet wetenvraag me wel af of de nl overheid hierdoor je autopapieren ongeldig kan maken?
Zeker, het is nu vrij simpel. Wel mag je officieel nog steeds niet met de NL exportpapieren in het buitenland rijden. Dus beter eerst op NL platen naar CZ en dan exporteren.Door de EU zal het nu wat minder gecompliceerd zijn
Als je in Nederland een auto verkoopt, dan krijg je een vrijwaringsbriefje. De tenaamstelling is dan automatisch geschrapt, daar hoef je zelf niets meer aan te doen. Verzekering wel zelf afmelden, maar de RWD hoeft ook niet, gaat vanzelf...... nooit vergeten de tenaamstelling in Nederland te schrappen .....
Ik ben het eens met de omschrijving, behalve het bovengenoemde. Het exportkenteken is 14 dagen geldig (als de APK ook zo lang geldig is), maar volgens de regels is deze alleen geldig om het voertuig buiten Nederland te brengen. Dit betekent dat die niet geldig is in andere landen in de EU. Hij is dus alleen geldig tot de NL grens.een exportkenteken aanvragen. Deze is bij mijn weten 14 dagen geldig en kost rond de 120 euro.
Nog 2 tips, de úřad kan ook het kenteken in NL ongeldig laten maken. DOE DIT NIET. Het duurt erg lang, dus moet je ook heel lang nog alle kosten betalen in NL. Ik heb dat 1x geprobeerd met een aanhanger. 3 maanden later een bericht van de RDW. Met een aanhanger is dat niet zo erg (geen wegenbelasting etc.). De Nederlandse APK is ook geldig in CZ, maakt het dus goedkoper bij import.1. Op NL kenteken naar CZ rijden en je STK keuring laten doen. Met je kentekenplaten terug naar NL naar de RDW, daar inleveren en je krijgt jouw deel 2. Deze is nodig in CZ, hier staan alle gegevens op.
Bovendien kans op (hoge) boetes als de auto nog steeds niet in Nederland afgemeld is en onverzekerd, apk verlopen, belasting niet betaald is. Dus zorgen dat dit voor elkaar is zolang de auto niet is afgemeld bij de RDW.Nog 2 tips, de úřad kan ook het kenteken in NL ongeldig laten maken. DOE DIT NIET. Het duurt erg lang, dus moet je ook heel lang nog alle kosten betalen in NL. Ik heb dat 1x geprobeerd met een aanhanger. 3 maanden later een bericht van de RDW. Met een aanhanger is dat niet zo erg (geen wegenbelasting etc.). De Nederlandse APK is ook geldig in CZ, maakt het dus goedkoper bij import.
Dat hangt er vanaf of het voertuig nog moet rijden (op eigen wielen) naar CZ.Dus beter eerst het in Nederland regelen?
Of er een Tsjechische ANWB bestaat weet ik niet,
Dit stond al ergens op het forum.......Tsjechische wegenwacht UAMK.cz „Žlutí andělé“ = gele engelen.
ÚAMK is een puur Tsjechische aanbieder van hulpdiensten met de grootste traditie in het verlenen van hulpdiensten in Tsjechië met directe verbinding met internationale netwerken van prestigieuze autoclubs die zijn aangesloten bij de netwerken FIA (Fédération Internationale de L'Automobile) en ARC Europe, waardoor het biedt hoogwaardige hulpdiensten overal in Europa en de wereld.
In Tsjechië tarief 890,- Kč
In heel Europa en Tsjechië 1890,- Kč
Geldigheidsduur kaart: 1 jaar