Nederlands sprookje over Cesky Krumlov

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zag vanmorgen op PublicTV, een Tsjechische zender, een item over het boek "Boris en Bruno, een wonderlijke tocht naar Cesky Krumlov", geschreven door de Nederlandse Wilma Schrover, uitgegeven door het bedrijf Moletin dat het landgoed Moletin nabij Cesky Krumlov verhuurt.
 
wat leuk een sprookje over cesky krumlov. leuk voor als je kleine kinderen hebt en je van plan bent daar heen te gaan.
 
Voor mij is dat niet de reden om dit boekje aan te schaffen, het is een sprookje en heeft dus niet veel uitstaande met de werkelijkheid!!
Bijvoorbeeld die beren.... die vind ik in het echt eerlijk gezegd heel erg zielig!!!
 
ik beaam dat de beren er soms wel zielig uitzien. zou het waar zijn dat een van hen ooit in het cirkus heeft gewerkt ?
 
Ik heb hem ook besteld, ben benieuwd. Ik ben gek op boeken en prentenboeken. De "kerstkarper" was ook zo geweldig!
Ik ben in Cesky Krumlov geweest, daarvandaan.
 
Ik heb het boek al een tijdje binnen en het ziet er erg mooi uit, mooie omslag en mooie tekeningen...., maar het verhaal valt mij tegen:denk:.
Er komen allemaal sprookjesfiguren voorbij, Roodkapje, Repelsteeltje Raponzel etc. Daar is een verhaal van gemaakt.
Ik vind het jammer dat het geen eigen verhaal is geworden...., maar dit is natuurlijk mijn mening.
 
Bovenaan