Nederlanders in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad heeft een voorzet gegeven met een koffie topik. Dus wat is met komende maandag om 10 uur in 1 van de genoemde koffietenten?. Gewoon een koffie met een stuk taart :D Het is immers ( voor mij dan) te vroeg voor Ierse koffie. ;)

Kunnen we gelijk posten of de koffie er echt zo goed was :stout:
 
Rond de lunch drink ik geen koffie meer..........:stout::stout:
Maar OK.:top: Kom maar op met een tijd en plaats. Maar wel na 12 uur. Heb tussen 11 en 12 iets nabij Florenc.

Zijn die toeristen dan al zo vroeg wakker?
 
12:45 en dan al aan de wijn? Dat werk met die toeristen moet wel heel stress vol zijn :lmfao:
En is daar maar 1 wijn kraam of moet ik er meerdere af :stout:
En jij bent de gene die de parapu in de lucht houdt, of een vlaggetje, tulip?
En er komen toch zeker wel meer leden?
 
morgen :D:D:D:D:D:D:D

Het lijkt wel of behalve wij er niemand zin in heeft. Maar ik ga morgen voor een glas wijn, en als hij smaakt wel meer ook.
Het is dat punk aan het begin staat, anders hadden we een hele pagina voor ons alleen.
In de tijd van internet en onbeperkt on-line is er schijnbaar geen animo of tijd voor :cheers:

Vanaf de 14 tot de 23-06 ben ik weer in de beschaafde wereld.
 
Nu overdrijf je toch wel een beetje, het is volgens google maar 1uur 54 minuut.;) En je kan er toch een leuke dag of paar dagen in praag van maken? Nathalie kan je vast wel een paar tips geven :D

Maar er wordt gezegd dat er zeer veel Nederlanders in praag wonen, maar dat valt schijnbaar toch tegen, of ze komen niet hier op het forum.
 
En je kan er toch een leuke dag of paar dagen in praag van maken?

Dank, dank, dank.

Waarde Kobus,

Praag: de geschiedenis en al het moois zijn mij bekend. Ik koester dat. Praag is, net als Amsterdam, het centrum dus, tot een pretpark vervallen. Oppervlakkige waanzin. Er wonen geen "mensen" meer, maar ondernemers die slechts leven van toeristen die Praag willen zien dat niet meer bestaat buiten

960 Hotels in Praag Centrum | Praag. Beste prijsgarantie | booking.com‎.

Disclaimer:
Gelukkig géén enkele relatie tot bovenstaande link.

Dat is een van de redenen dat ik Amsterdam ontvlucht ben. Daar wonen geen mensen meer. Alleen toertisten, bewoners die er niet meer toe doen en "bestuurders" van een mini republiek met een anarchistich winstoogmerk.
Zo, da's er uit.

Natuurlijk: Ook in Amsterdam, en in Praag zijn er vele goede, mooie bedrijven. Prima werkverschaffing, Stimulerende universiteiten en ondernemingsgeest, Vaklieden van de hoogste klasse die vaak niet genoeg in de schijnwerpers staan
Maar dat centrum,................
Voor dat je het weet gaat het weer over Kopschoppers, alsof dit de hele wereld bezig houdt.

Er blijft gelukkig nog veel te zien zonder de platgetreden paden.
Ik hoop dat Nathalie,( overigens succes toegewenst met haar onderneming) daar mee kan omgaan.

Dat ga ik haar trouwens op enig moment zelf vragen.
 
Helaas heb je gelijk, de mooiste tijd om Praag te bekijken is 5 uur in de morgen op een winter dag. Als de toeristen nog slapen.

Maar ook wij doen mee aan dit fenomeen, als we voetje voor voetje door Split schuifelen (omdat lopen niet gaat) , een plaatsje zoeken op een overvol terras in Wenen of een brug bijna laten inzakken in Venetie.
En dan zijn wij het die maar al te graag achter "Nathalie" aan hobbelen om de mooiste stukjes van de stad op de telefoon vast te leggen.

En omdat het voor ons normaal is, maakt het voor toeristen niet minder speciaal.
 
Dank, dank, dank.

Waarde Kobus,

Praag: de geschiedenis en al het moois zijn mij bekend. Ik koester dat. Praag is, net als Amsterdam, het centrum dus, tot een pretpark vervallen. Oppervlakkige waanzin. Er wonen geen "mensen" meer, maar ondernemers die slechts leven van toeristen die Praag willen zien dat niet meer bestaat buiten

960 Hotels in Praag Centrum | Praag. Beste prijsgarantie | booking.com‎.

Disclaimer:
Gelukkig géén enkele relatie tot bovenstaande link.

Dat is een van de redenen dat ik Amsterdam ontvlucht ben. Daar wonen geen mensen meer. Alleen toertisten, bewoners die er niet meer toe doen en "bestuurders" van een mini republiek met een anarchistich winstoogmerk.
Zo, da's er uit.

Natuurlijk: Ook in Amsterdam, en in Praag zijn er vele goede, mooie bedrijven. Prima werkverschaffing, Stimulerende universiteiten en ondernemingsgeest, Vaklieden van de hoogste klasse die vaak niet genoeg in de schijnwerpers staan
Maar dat centrum,................
Voor dat je het weet gaat het weer over Kopschoppers, alsof dit de hele wereld bezig houdt.

Er blijft gelukkig nog veel te zien zonder de platgetreden paden.
Ik hoop dat Nathalie,( overigens succes toegewenst met haar onderneming) daar mee kan omgaan.

Dat ga ik haar trouwens op enig moment zelf vragen.
morgen :D:D:D:D:D:D:D

Het lijkt wel of behalve wij er niemand zin in heeft. Maar ik ga morgen voor een glas wijn, en als hij smaakt wel meer ook.
Het is dat punk aan het begin staat, anders hadden we een hele pagina voor ons alleen.
In de tijd van internet en onbeperkt on-line is er schijnbaar geen animo of tijd voor :cheers:

Vanaf de 14 tot de 23-06 ben ik weer in de beschaafde wereld.
Nou zie ik dit nu pas. Morgen half 5 anders wijntje? Zelfde plek?
 
2 Dc warme wijn voor 37Kc? En de rode waar je tandvlees zich van terug trekt? Nee dank je. Hoewel ik wel een hoop mooie, vreemde, wonderlijke en aparte mensen voorbij heb zien komen.

En morgen om half 5 denk ik dat ik al in germanistan ben.
 
Ik vond de wijn bij hem anders niet te lekker. En een goede wijn komt meestal niet uit een PET fles, geserveerd in een plastik bekertje.En al helemaal niet ongekoeld bij deze temperaturen. Maar ieder zijn smaak.
 
Bovenaan