Nederlanders in Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

ik leer Nederlands en ik zou graag mij spreken willen verbeteren. Ik heb geen gelegenheid met iemand te praten. Is er een Nederlander in Praag wie met me naar een kroeg zou willen gaan en pratem met mij Nederlands? :-)

Ik spreek vloiend Engels, dus kunnen wij Engels spreken als ik kan niet enkele worden of zinnen...

Ik ben 29 jaar oud, ik woon in Praag, ik ben in Nederland drie keer geweest.

Jirka
 
Je schrijf dat je in Praag woont maar bij je woonplaats staat Brno. Hoe zit dat nou?
crazy.gif
 
George schreef:
Is er een Nederlander in Praag wie met me naar een kroeg zou willen gaan en pratem met mij Nederlands? :-)
Jirka

hej George, je gebruik van het woordje kroeg doet me vermoeden dat jij Nederlands geleerd hebt aan Masarykova univerzita in Brno... Ben ik kuist????
 
Nee, ik ben een zelfleerling... Daarom zou ik graag ook spreken willen leren... Ik heb bijna geen ervaring met praten Nederlands... :-)
 
veerle schreef:
Dat is straf. Hoe kom je er bij om als Tsjech Nederlands te leren?
der zijn der wel meerdere hoor. in olomouc zijn er ongeveer 150 studenten die nederlands studeren: ze hebben daar dan ook het grootste nederlands centrum in Tsjechie. en waarom niet: der zijn toch ook nederlanders en belgen die tsjechisch leren??? wat nog onlogischer is, omdat er minder sprekers van tsjechisch zijn dan het er zijn van nederlands op dees wereldbollie, nie???
 
Hi, George.
Ik heb op de SJS (Staatstalenschool) in Praag gezeten. Elke dinsdag avond is er (nog steeds hoop ik) les Nederlands. De leraar is (was) Jesse, een Nederlander wonend in Praag. Als je daar langskomt en naar hem vraagt kan je een paar contacten van hem krijgen (en ook lekker Nederlands praten)
 
Vlaming in Praag

Hallo George,
Ik ben Vlaming en ben vanaf 2005 heel regelmatig in Praag voor het werk. Lijkt me een leuke manier om jouw Nederlands te oefenen. Misschien kan ik het omgekeerd ook doen, en zo het Tsjechisch (waarvan ik nu de beginselen leer via dit forum) wat oefenen in de praktijk ?
groetjes, Marleen
 

Leen

† In Memoriam
Re: Vlaming in Praag

Ik zag dat treinen je intresse hebben.
Moeten we eens een biertje drinken in het hospoda Pod Vysehradem. Uitzicht op de spoorbrug over de Moldau en recht onder ons appartement

Leen
 
Bovenaan