Nakup z Ceska

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

SORRY, mijn nederlandse gebroeders: door opnoemen van al die lekkere dingen schakelde ik automatisch naar het tsjechische taal!
 
Jammer alleen dat het brood er niet echt lekkerder op wordt na zo'n reis... Heeft iemand een tip hoe je het het best kan verpakken om het zo vers mogelijk te houden?
 
NL brood kan je invriezen als die vers is. Maar Tsjechische brood, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien in de broodtrommel bewaren? Niet in plastic, dan gaat het schimmelen.
 
Ja wij vriezen dat ook in. Ook al is dat daarna lang niet zo lekker meer, maar je kunt er bv. topinky van maken. Maar ik dacht misschien is er een manier om hem in te pakken voor onderweg, zodat het wat langer goed blijft?
 
Možná zabalit do utěrky?
grin.gif
 
Erikita schreef:
Ja wij vriezen dat ook in. Ook al is dat daarna lang niet zo lekker meer, maar je kunt er bv. topinky van maken. Maar ik dacht misschien is er een manier om hem in te pakken voor onderweg, zodat het wat langer goed blijft?

Als je thuis bent nog eventjes in de oven doen,
paar minuutjes op 220 graden ofzo.

Doe het zelf nooit, maar zou wel moeten werken
smiley20.gif


M'n oma doet t ook vaker met rohliky van de dag ervoor,
en dan zijn ze weer als vers!
 
Inderdaad, de oven doet wonderen met eendaagse rohliky. Maar daarna is het ook snel afgelopen.
Wat wij meenemen/mee laten nemen en nog niet genoemd is tot nu toe:
* vanocni cukroviny (kerstkoekjes)
* Bohemia sekt (champagne die niet zo mag heten)
* peach wodka; komt weliswaar uit Finland, maar volgens mij wel typisch Tsjechisch??? NB: gewoon voor eigen gebruik!
* voor onze dreumes: diverse pap (kase) soorten en babyvoeding potjes; om de een of andere manier lust onze halve Tsjech wél dit Tsjechisch spul en niet het NL spul. Handig, hoor...
* diverse medicijnen in vrije verkoop; o.a. voor neus en zalfjes; 'koupelove olej na nachlazeni': van die blauwe/groene olie-balletjes die van het bad een mentholsauna maken bij verkoudheden
* zelfingemaakte augurken en paddestoelen
* wijn in mooie ranke flessen: als cadeaus

Naar CR brengen we overigens mee: vanillevla, Honig pakjes voor lasagnasaus, kip siam en zo; stroopwafels en nog zo wat dingen
 
Vašek schreef:
NL brood kan je invriezen als die vers is. Maar Tsjechische brood, daar heb ik geen ervaring mee. Misschien in de broodtrommel bewaren? Niet in plastic, dan gaat het schimmelen.

mijn oma vriest ook gewoon rohliky in hoor!!!
en ze zijn gewoon lekker als je ze er uit haalt.
 
Een vriendin van me had deye week weer eens Tatranky mee. Hhar broer was in Tsjechie geweest. Gewoonweg heerlijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Het klinkt allemaal heerlijk, maar jammer dat er meestal niet in het Nederlands bij staat wat het is. Wij gaan deze zomer voor het eerst naar Tsjechië en ik ben dol op lekker eten, drinken en zoetigheid. Moet ik voor Tatranky kijken bij de koekjes of de worst of zijn het misschien borrelnootjes?
 
Hennie,
je kan het zelf kijken,heb het gevonden.
http://www.tatranky.cz/ en daar klik je op Opavia,dan op english version,zodat je kan het lezen en dan klik je op products en dan zie je links onder Health and energy Tatranky daar klik je weer en dan zie je eindelijk hoe Tatranky eruitziet.
In winkel staat het bij koekjes en snoepjes.Ik koop altijd met noten,deze vind ik het allerlekkerst.
 
Hehe, dat is toevallig. Ik ben die site ook tegengekomen.

Als je op een product klikt, zie je beneden 'video'. Dan kun je een reclamefilmpje zien van dat product.

Zoals deze van Fidorka

Ik hoop niet dat we hiermee de regels van het Forum reclame commissie overschrijden
crazy.gif
grin.gif
 
Ahojky, no tady se to hemzi co se tyce nakupu z Ceska. Ale jede ted nekdo do Ceska? Potrebovala bych aspon 2-3 lahvicky ALPY. Kdo by mi ji mohl sehnat? Samo ze ne za dara
blush.gif
. Vse dostanes zpet.

Diky, dicky, dekuji....

Kvetinka
 
Bovenaan