Najaarsstorm 2021

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De storm die flink heeft huisgehouden in Duitsland arriveerde gisteren bij ons. De schade aan de bebouwing was minimaal. Wel liggen de wegen die door bos lopen flink vol met (dikke) takken en bladeren. Ik wandel regelmatig over een asfaltweg ter breedte van een auto. Hoe je die wat beter begaanbaar kunt maken is me een raadsel. Jammer voor de fietsers die er ook komen. Zelf heb ik wat met een bezem gewerkt op een punt van een doorgaande weg waar je kunt slippen. De brandweer ging hier ook aan de gang om bomen die wegen versperden in stukken te zagen en de delen naast de weg te leggen. Een boer die gras oogst voor koeien zal eerst veel takken van zijn land moeten halen om te voorkomen dat zijn machine kapot gaat.
Waar ik meer last van had was dat ik 8 keer de computer opnieuw moest opstarten. Bij een korte onderbreking van de stroomvoorziening valt die uit en heeft die extra werk om weer op te starten. De langste tijd zonder elektriciteit was ruim 4 uur. Gelukkig voor de avond weer opgelost, maar dan schakelt men blijkbaar over op andere verbindingen en moet daarom voor korte tijd de stroomvoorziening weer onderbreken. Afijn, ook weer beleefd!
Ik gebruik de computer voor radio, TV, Youtube, bekijken van teksten die ik downloadde, internet, post enzovoort. Betekent vrijwel de hele dag aan.
 
Bovenaan