Nachtstroom

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Waarde vrinden,

Hoe zit het nou met nachtstroom?
Mijn elektrische cv ketel is defect.
Elctricien gekomen en samen met een aannemer naar gekeken.
De electricien vertelde dat de ketel niet op nachtstroom is aangesloten en dat vond hij dom.
Ik vertelde, dat heb ik op dit forum gelezen, dat als je een sro hebt het geen zin heeft dat je nachtstroom hebt omdat je dan niet goedkoper uit bent.

De twee mannen verklaarden mij voor gek en vertelde dat iedereen met een sro nachtstroom heeft en dat nachtstroom gedurende 20 uren per dag geleverd wordt.
Dus gedurende 4 uren per dag doet de ketel het niet maar dan is het huis warm genoeg om dit te overbruggen.

Afijn, met zijn tweeen hebben ze de ketel niet kunnen maken zodat ik maar de leverancier ga inschakelen.

Dus: nachtstroom hoe of wat?

Dankiewel.
 

pepo

† In Memoriam
Dat klopt. En hoeveel uren per dag je de NT mag trekken en de besparing is afhankelijk van je abbonnement.
Het NT tijdstip bepaalt het energiebedrijf.

NT - nizky tarif / laag tarief
VT - vysoky tarif / hoog tarief
 
Het antwoord van Pozor begrijp ik.
De term nachtstroom, hierbij denk ik aan Nederland, is dus niet van toepassing.

Ik krijg binnenkort bericht hoeveel het gaat kosten om dit hoge en lage bericht te realiseren.


Groet vanuit een zonnig Voorburg.
 
Maaruh, waar in dit forum stond nou het bericht dat een sro niet in aanmerking komt voor hoog/laag tarief.
Ik weet zeker dat het ergens geschreven is.
Doet u maar rustig aan, ik vertrek voor een kleine week naar Lissabon.

Groet.
 
P

pareltje

Guest
Maaruh, waar in dit forum stond nou het bericht dat een sro niet in aanmerking komt voor hoog/laag tarief.
Ik weet zeker dat het ergens geschreven is.
Doet u maar rustig aan, ik vertrek voor een kleine week naar Lissabon.

Groet.

Dit is Kukel, en niet Pareltje.
Ik ben weer terug en helaas geen reactie op mijn vraag.
Jammer.
 

Vodnik

† In Memoriam
maar kukel, wat wil je er mee als dat teruggevonden wordt, het is gewoon niet waar, kijk maar in de link die ik hierboven gegeven heb. Ook een sro kan nachtstroom krijgen. Tarief is wel anders dan voor een particulier. Ik heb me ooit wijs laten maken dat dat is omdat aan bedrijven een betre service verleend wordt (minder kans op power cuts?)
 
I*k heb het nagekeken.
Ik heb inderdaad hoog en laag tarief.
Maar het laagtarief activeert alleen de boiler, deze verwarmd slecht enkele uren het water.
Mijn elektrische cv niet.
Een Tsjech vertelde dat er 3! tarieven waren, maar dat geloof ik niet.
Klaarblijkelijk moet er in de installatie iets gebeuren om de ketel erop aan te sluiten, maar dan zou deze maar enkele uren branden per dag.
Of, zoals eerder is gesteld door Pepo, is de tijd van laagtarief maar beperkt.
 

Vodnik

† In Memoriam
Het lage tarief kan van een paar uur per etmaal tot 20 uur per etmaal gelden, afhankelijk welk abonnement je hebt.
Heb je bijvoorbeeld D45 (is er niet meer maar neem dan een vergelijkbare) dan heb je 16 van de 24 uur laag tarief. Je CV wordt dan ingeschakeld door het HDO contact dat door het energie bedrijf geschakeld wordt.
Elke "electro-boer" in CZ weet dit en kan dit voor je in bedrijf stellen. Als je er een hebt gevonden die dat niet weet of kan dan heb je de verkeerde, direct afvoeren zo'n persoon!
Als je (ouderwetse) ketel géén HDO stuurstroom contact heeft dan is dat heel gemakkelijk door een instalateur zelf te maken.

De tsjech die je vertelde dat drie tarieven zijn heeft geen gelijk, er zijn er veel meer!!!
Lees de link die ik je gegeven heb, daar staat het allemaal in.

Er worden door het energiebedrijf zelf meerdere HDO contacten aangestuurd waardoor een boiler op andere momenten ingeschakeld wordt dan een CV ketel.

P.
 

Vodnik

† In Memoriam
nog even een aanvulling op bovenstaande:
Kijk bij akumulace 16, dan heb je 16 vd 24 uur laag tarief. Vergelijk dan ook nog even de maandelijkse kosten (het abonnement) tussen bussiness en residentials! Je volgende vraag zal dan worden: hoe krijg ik mijn woning uit de sro op prive naam? (ofwel hoe krijg ik electriciteit als residential in plaats van als business)
 
Bovenaan