Naar Praag of niet met al die wateroverlast?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

nu zaterdag 8 april zou ik naar praag vertrekken , ik weet niet goed wat ik moet doen ,ik zou in praag 2 verblijven (vinohrady) heeft er iemand een idee van of het daar ook gevaarlijk is ? en via welke weg geraak ik er het beste zonder al te veel problemen van de wateroverlast te hebben ,ik ben een beetje bang dat mijn vakantie in het water gaat vallen :-)
 
Hallo Gayboyke,ik kreeg net een mailtje van mijn man die vandaag in Praag was.De lager gelegen kades waren ondergelopen en bij de Karelsbrug lagen schotten klaar voor eventualiteiten,maar van wateroverlast was nog geen sprake.
Als je rijdt via Plzen,denk ik niet dat je problemen krijgt.ik zou zelf het noorden nu proberen te vermijden.
Ondanks het water wens ik je een goede vakntie.
 
heb jij er een idee van of dat praag 2 ( vinohrady ) iets hoger gelegen is of niet ? ik hoop dat tegen zaterdag het waterpeil terug omlaag is .
ik was al van plan om via plzen te rijden dus volgens jou ga ik daar geen problemen hebben , dat is toch al beetje goed nieuws .
 
Vinohrady (lett. wijnbergen) is één van de hoger gelegen stadswijken, daar zouden geen problemen moeten zijn.
Over het algemeen woden er veel minder problemen verwacht dan in 2002, dus het zou wel goed moeten komen ;)
 

Macek

Geroyeerd Lid
Je hebt anders je zwembroek al aan, maar inderdaad Vinohrady ligt hoog dus geen probleem, geniet er maar van.
 
kheb mijn zwemboek al aan ja ,maar kzwem toch liever niet in de straten rond ;) geef mij maar een lekker warm zwembadje

Beruska schreef:
Geen zorgen, Vinohrady komen niet onder water te staan. Deze wijk ligt best hoog ..
ik voel mij al een heel stuk geruster nu hoor,kga mij daar goed ammuzeren ....
 
Bovenaan