Naar Cerny Dul - Corona

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo, wij hebben een huisje geboekt in Cerny Dul voor eind januari en nu willen wij graag weten of dat niet in gevaar komt .
Wij zijn allemaal gevaccineerd dus dat zou wel goed moeten zijn.
Toch hopen wij wel te kunnen gaan genieten in het mooie Tsjechië wij kijken er alweer naar uit.
Bvd Peter
 
Ook wij hopen dat alles in januari nog steeds (of weer) goed is, maar een glazen bol hebben we niet.
Helaas zijn we afhankelijk van de niet gevaccineerden.
Nu ziet het er niet zo goed uit, cijfers stijgen weer.
 
Als je gevaccineerd bent en hiervan een bewijs hebt op een telefoon of op papier (beide is prima, je telefoon heeft immers ook wel eens een lege accu), dan is er geen enkel probleem.
Sommigen vragen niet eens naar een vaccinatiebewijs, bij de grens per trein wordt sowieso niets gevraagd. Je komt Tsjechie sowieso binnen per trein, maar accomodatie vraagt soms een vaccinatiebewijs. In restaurants zouden ze het moeten vragen maar gebeurt het niet. Althans misschien wel in Praag, maar daar kom ik nooit (veel te druk).

Dus geen probleem. Neni problem.
 
In restaurants zouden ze het moeten vragen maar gebeurt het niet.

Hotels en andere accommodaties moeten dit zelf navragen. Restauranthouders niet, maar daar heb je wel een (kleine) kans op een steekproefsgewijze controle door de hygienische dienst of politie.
En let op, er zijn al uitgebreidere controles aangekondigd, vanwege de snel oplopende corona-cijfers.
 
In zwembad bij binnenkomst mondkapje op. Bij uitgifte van sleutel voor klerenkast wordt vaccinatiebewijs gecontroleerd. Bij concerten wordt bij binnenkomst bewijs gecontroleerd en dien je een mondkapje op te hebben.
 
De besmettingen lopen inderdaad snel op, zoals in veel landen in europa.
Covid 19 epidemie laat zich moeilijk voorspellen.

Maar volgens mij zijn eigenlijk alle EU landen het er wel mee eens dat grenssluitingen en lockdowns niet meer gaan gebeuren.
De epidemie gaat echt een epidemie worden van de NIET- gevaccineerden.

Niemand weet natuurlijk voor 100% hoe het gaat verlopen, maar ikzelf sta er wel een stuk positiever in dan vorig jaar.
Ik verwacht ook geen (nationale) lockdown meer. Maar enfin, we zullen zien.
 

kuurgast

Donateur
Maar volgens mij zijn eigenlijk alle EU landen het er wel mee eens dat grenssluitingen en lockdowns niet meer gaan gebeuren.
Een kat in het nauw kan rare sprongen maken.......
Het vervelende is dat momenteel de verkiezingen net geweest zijn er een nieuwe regering gevormd moet worden.......het virus wacht daar niet op.....
Grenzen zullen denk ik niet dicht gaan en volledige vaccinatie zal geen probleem meer moeten vormen om er heen te gaan.
Ze hebben nog 2 maanden tot kerst om te zorgen dat er regelgeving komt die nageleefd zou moeten worden om de cijfers te laten dalen.
Ik vraag een "glazen bol" voor kerst......
 
Hopelijk geen sluiting van restaurants, ik ben wel aangewezen op restaurants. Er is hier geen kookgelegenheid en ik heb weinig behoefte te gaan leven op boterhammen uit de supermarkt.

Ik heb wel gewoon een QR code
 
In delen van Slowakije gaat de horeca ook al weer dicht (vaccinatie-graad is in die delen zeer laag). :snotter:
 
Bovenaan