Naam gevulde aardappelkoek

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoe heet een aardappelkoek die is dubbelgevouwen en gevuld met een mix van vlees, uien enz.? Ik weet dat het een bramborak moet zijn, maar die is klein en niet gevuld. Je ziet ze helaas niet zoveel meer in de restaurants.
 
hahahahahha nee maar ik denk dat cmunda niet helemaal goed is sorry carel want dat is een pannekoek, dan zou er toch bramborycmunda moeten staan, alleen cmunda kan ook van meel zijn.

nou ja mss komt er nog iemand op. ik hoop het gewoon over een week of 4 weer tegen te komen in tsjechie, het is zo heerlijk
 
Mijn laatste poging dan. Pannekoek is Palacinka. Zo niet dan eet ik al zo'n vijftig jaar pannekoeken i.p.v. Cmunda.

3f8b1160ac5e6e62f203238c95b17892.jpg
 
Hoe heet een aardappelkoek die is dubbelgevouwen en gevuld met een mix van vlees, uien enz.?
Volgens mij Bramborasky, maar het is lang niet in alle delen van Tsjechië te koop.
Ik weet niet precies hoe het heet maar weet wel dat de Veteran in Vrchlabi ze nog op het menu heeft staan.
In Nova Paka is Pension Maya, die serveert het ook. Ik ga Vrchlabi proberen thanx.
 
hahahahahaha oke carel,je hebt gelijk en ja je foto gaat erop lijken de aardappelpannekoek is die ik bedoel maar dan met andere vulling meer een gemixt stukjes vlees met uien paprika en saus een soort goulach achtig ,maar het gaat helemaal goed komen hoor en trouwens ik heb nog nooit iets vies gegeten in tjechie ik ben aan alles van tjechie verslaafd hahahaha
 
Bovenaan