Must see (natuur)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wat is de moeite om naar toe te gaan qua natuur...watervalletjes, rotsen, mooie uitzichten, prachtige meren etc...want al googelend zie ik het bos door de bomen niet meer...we vertrekken a.s. woensdag met 2 honden. Ook ruine's etc zijn welkom :) Met 2 grote honden staan musea, kastelen of drukke toeristische plekken niet meteen op de agenda ;)
 
Vlakbij waar je verblijft vond ik de ruïne van Hrad Choustník. Op de foto's lijkt dit een interessant object te bewandelen via de groene wandelroute vanuit het gelijknamige dorp.

Ongeveer even ver rijden maar dan exact de andere kant op is de ruïne Zřícenina, gelegen aan het water bij het dorp Dobronice u Bechyně. (Linkjes even in Google Translate plakken voor Nederlandse vertaling). Meer foto's

Volgens mijn papieren kaart zijn de resten van Příběnice en Příběničky daar ook vlakbij in de buurt. De eerst genoemde is te bewandelen via de gele route vanaf Penzion Příběnice (adres:
Malšice 138, 391 75 Malšice). De resten van het andere kasteel lijken niet aan een wandelroute gelegen en zijn zouden overwoekerd zijn door beplanting.

Ow ja, en ten Noorden van Planá nad Lužnicí ligt de ruïne Zřícenina hradu Kozí Hrádek

Ik ben benieuwd naar je bevindingen en lees je verslag graag terug op dit forum.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan