Moravië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Vonny

Geblokkeerde account
Komend jaar zijn we van plan om naast Zuid Bohemen ook Moravie aan te doen, de omgeving van Roznov pod Radhostem.

Uiteraard zijn we weer op zoek naar redelijk uitgeruste campings.

Ik heb het gevoel dat Moravie voor ons als fietsers iets minder vriendelijk is ivm hoogteverschillen.

Het weer in Moravie zal wel niet veel uitmaken met Bohemen veronderstel ik.

Ervaringen en tips (websites etc) verneem ik graag.

Vonny :oeps: :confused: :lees:
 
Nou Vonny, wat het weer betreft, wij vonden het toch net ietsje warmer daar. Tot nu toe vinden wij het de mooiste omgeving en we hebben nog lang niet alles gezien.
 
september 1993 voor het eerst in Roznov pod Radhostem geweest,en kwam daar tot de ontdekking dat ik me niet erg goed voelde.
en jawel zwanger van onze nu 12 jarige dochter(maar dit is natuurlijk niet de vraag die je stelt)
Het is daar geweldig en een prachtig mooie omgeving,campings enz enz kan ik je helaas niet aanbevelen want we zochten per dag een ander hotel.maar het gebied is zeer de moeite waard
groet rika
 
Pelhřimov schreef:
Vonny, een uitgebreide website over Moravië is deze
Pelhřimov bedankt voor deze website,ik ben er ook heel blij mee.
Wij hebben een weekje de sfeer in Moravie geproeft en weten zeker dat we volgend jaar er weer heen gaan.:)

Ook is het er iets warmer dan de rest van Tsjechie,vinden wij.

Groetjes Frida
 
Als je op het nieuwe deel kan staan is het heel goed.
Wij moesten op het oude deel staan, tegenwoordig is dat voor tenten, maar als het nieuwe deel vol is (twee grote groepen caravanners) dan sta je op het oude veld niet echt slecht.
Doordat er heel erg veel huisjes zijn, die in de tijd dat wij er waren heel druk bezet werden door groepen schoolkinderen en festivalgangers, was het daar in de toiletten druk maar het werd heel behoorlijk schoongemaakt, tenminste op de vrouwenafdeling, volgens Jan was het herentoilet (vooral natuurlijk de pisbakken) vuil en het stonk er ontzettend (soms drinken Tsjechische mannen namelijk wel eens iets te veel)!! :deuk: :deuk:

Voor de toiletten van het nieuwe deel krijgt iedere gebruiker een sleutel.
 
Dit is inderdaad zo. Wij hadden het geluk dat we op het nieuwe gedeelte konden staan en daar waren de toiletten heel proper en goed onderhouden. We zijn ook eens naar de camping op de overkant van de staat gaan kijken. Ik denk dat dat camping Sport of zoiets was. Daar waren de toiletten een echte ramp. Dus dan toch nog liever op het oude gedeelte van Camping Roznov.
Men kan van hieruit ook de nabij gelegen berg de Radhost opwandelen en ook het heel leuke openlucht museum gaan bezoeken.
 

Vonny

Geblokkeerde account
Jeanne,
Jouw verwijzing naar de site links kan ik niet terug vinden.

President,
Is het mail adres camping Roznov juist, na verzending krijg ik een fout melding van de provider.

Vonny

De appel valt niet ver van de schoen :)
 
Bovenaan