Mooiste dierentuin

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dvur Kralove is inderdaad een leuke dierentuin. Maar ze hebben een chauffeur op de safaribus rijden..... tsjonge, tsjonge, lijkt de vader van Michael Schumacher wel.
We zijn 2 x geweest en hadden 2 x dezelfde Schumacher senior.
 
Een aantal jaar geleden zijn we in de Zoo van Decin
smiley_panda.gif
www.zoodecin.cz geweest, deze is ook mooi en ligt op het puntje van de berg, de wandeling er naartoe over de kinderkopjes was erg steil.

Ik heb gehoord dat de Zoo
smiley_elephantnose.gif
in Usti nad Labem ook geweldig is, www.zoousti.cz wij zijn daar alleen nog niet heen geweest, misschien iemand anders van het forum.
 
Fam. Veen schreef:
Ik heb gehoord dat de Zoo in Usti nad Labem ook geweldig is
Zeker een keertje doen. Het is helaas nog steiler dan in Děčín. Leuke speltoestellen voor kinderen en recent een soort natuurpad over de geschiedenis geopend. De dierentuin is ooit begonnen als een park voor roofvogels, met een kunstgrot en namaakruïne.
 
Dvur Kralove is inderdaad een leuke dierentuin. Maar ze hebben een chauffeur op de safaribus rijden..... tsjonge, tsjonge, lijkt de vader van Michael Schumacher wel.
We zijn 2 x geweest en hadden 2 x dezelfde Schumacher senior.

Was dit 'm toevallig ?

1805safaribus.jpg

Kan me ook herinneren dat we aardig doorreden daar... Maar het kan natuurlijk ook aan de bus zelf liggen, het lijkt al snel hard in zo'n hobbelcar ;)
 
idd dvur is wel leuk, alleen ik vond die safari niet echt veel voorstellen toen ik er was.
maar de rest was wel erg leuk. vooral omdat er toen veel jonge dieren waren. vooral een klein tijgertje die was echt zo schattig.
 

kuurgast

Donateur
Naast de 15 dierentuinen die op de link van Freddy staan zijn er nog enkele kleine dierentuinen.
Zo kwam ik een website tegen van de ZOO in Chleby(naast de kerk) okres Nymburk zoochleby.cz.
In deze particuliere dierentuin zijn zo'n 50 dieren en nieuw dit jaar twee kamelen.Bron:praha.idnes.cz.

Denk dat het meisje de dochter is van de eigenaar.
 
Ik mis in dit rijtje Brno. Wij zijn zelf in de loop der jaren in Usti nad Labem (daar pieste een nijlpaard me nat via de tralies:kwaad:), Praag, Olomouc, Dvur Kralove en Brno geweest.
Dvur Kralove vond ik het mooist (en spotgoedkoop in 2005), Brno viel zwaar tegen. We hebben laatst de filmpjes van onze 1-jarige dochter die daar net kon lopen eens terug bekeken, en weer viel de stereotiep gedrag vertonende ijsbeer op. De dierentuin is tegen een erg steile helling gebouwd, voor volwassenen al pittig, voor kinderen die de buggy ontgroeid zijn helemaal.
Praag was leuk, maar als ik in Praag ben geef ik toch de voorkeur aan de stad zelf, je bent in de zoo toch een hele dag zoet, en dat terwijl we nog steeds niet alle mooie plekjes in Praag zelf gezien hebben. Olomouc kan ik me eigenlijk niet veel van herinneren, behalve de warme chocolademelk tussen de wespen.
 
Bovenaan