Mlade Buky

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Wie kan mij iets vertellen over Mlade buky? Denkend aan: skigebied, uit eten, winkels, sleeën, enz enz. Wij zijn verschillende jaren in Rokytnice geweest, hebben het zo naar onze zin gehad. Is Mlade buky vergelijkbaar?
 

char

† In Memoriam
Ik moet je teleurstellen...( Sorry, iemand moet het toch doen )...

Het is geen dorp/plaats vergelijkbaar met de andere plaatsen waar men op wintersport naar toe kan gaan.
Als er sneeuw ligt is het wel aardig vertoeven overdag op/rond de piste....Maar verder is er geen echt uitgaansleven, geen (toeristische) winkels, of ander dorps vertier. Er zijn wel een paar aardige restaurants in de buurt. (zoals Nancy schreef)
De meeste mensen die er komen om te skieen vertrekken 's avonds weer naar hun eigen onderkomen elders.
Wanneer er geen sneeuw ligt ben je aangewezen op de hoger gelegen plaatsen. Dat lijkt mij op zich geen probleem,...behalve wanneer je geen BOB hebt...of zelf niet drinkt.

Ik wil jullie plezier niet bederven!!... Maar ik wil jullie wel even waarschuwen dat deze plaats tegen kan vallen.

Char.
 
Je hebt gelijk Char....
Je kan beter naar Janske Lazne gaan of Cerny Dul, dat zijn wat leukere afdalingen dan Mlade Buky.
Wel een voordeel van de laatste is dat je er 's avonds kan skieen.
 
bedankt allemaal voor jullie reactie. Wij zijn ons ervan bewust dat het een geheel ander dorp is dan rokytnice. Wij zullen dan ook gaan skieen in janske lazne en ach je moet het toch ook zelf gezellig maken en wij zijn met een groot gezelschap dus dat zal ook wel goed komen en anders gewoon voor de gezelligheid op de piste in mlade buky. Nogmaals bedankt.
 
pec pod lijkt ons ook een leuk dorp. Je kan dus genoeg beleven in de omgeving. Alleen enig nadeel: je moet overal met je auto heen en dan zeker GEEN alcohol nuttigen. Lopend was makkellijker. Maar goed alles komt goed en dat er in mlade buky niet veel te beleven valt moeten we er zelf wat van maken, het zal onze vakantie niet bederven.
 
Er rijden skibussen naar pec pod, dus je kunt skiën en drinken na afloop. Hier wordt veel gebruik van gemaakt omdat de bus rijdt tot aan de lift. ook vanaf jullie rijdt die m.i..
 
Bovenaan