Mini Camping in Horicky bij Hradec Kralové

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Omdat wij met 3 kleine kinderen het liefst gaan kamperen, zoeken we altijd een kleine en betaalbare camping uit.
Dit jaar zijn we voor de tweede keer naar Tsjechië geweest. Onze wensen waren: een kleine camping met leuke dingen voor onze kleintjes, een zwembad en dingen te zien in de omgeving.

Na dagenlang speuren op het internet en vaak op het verkeerde been te zijn gezet (camping bleek bij navraag veel duurder, zwembad was meer een visvijver etc) kwamen we per toeval uit op een kleine camping tussen Nachod en Jaromer (onder het Reuzengebergte). De foto's beloofden heel wat; een zwembad, dieren, een pony waarop gereden kan worden etc. Maar het meest belangrijke voor ons was dat het een kleine en overzichtelijke camping was. Je wilt met 3 kleine blagen niet steeds tussen de mensen moeten zoeken waar ze zijn. Bij navraag bleek er ruimte te zijn, je kon kosteloos reserveren. Om eerlijk te zijn ben ik niet de makkelijkste als het om de verhouding service-geld gaat en ik verlang misschien te veel voor mijn geld (gelukkig kent mij vrouw me nu wel).

We zijn er dus geweest en hadden een mooie plek onder enkele appelbomen ingenomen. Het zwembad was erg leuk voor ons en de kids. Geen 50m bad, maar meer dan genoeg. De kinderen hadden het erg naar hun zin met de andere kids op de camping (het gaat om een minicamping met slechts 9 plaatsen). Ze hebben pony gereden, trampoline gesprongen etc. Elke ochtend gingen we erop uit om iets te bezichtigen dat max. 45 min van de camping lag.
Om eerlijk te zijn, we hadden niet verwacht dat het zo leuk zou zijn (nu net een gigantische herrie bij onze buren... waren we maar nog niet terug). De eigenaren deden hun beste om een ieder te helpen, info te geven etc. En opvallend, altijd een glimlach, zelfs om 06.00 uur toen wij aankwamen!

Ik heb geen idee of je hier reclame mag maken of niet, maar ons plezier daar is het meer dan waard om tenminste even op hun site te kijken (tbvakanties.nl). Ja, ik weet het, een foute naam voor een minicamping, dat heb ik ze ook gezegd.

Oh ja, een ding dat ik altijd het minst leuke vind aan het kamperen en velen met mij: de gang naar het sanitair (om het netjes te zeggen). Nou dat zag er goed uit. Ik weet wat je allemaal kunt meemaken. Enkele jaren geleden betaalden we in Oostenrijk voor 3 min koud douchen 50 cent. Hier dus niet.

Tja, al met al een sterke aanbeveling. Mocht iemand extra foto's of info willen, dan kan, mail maar.:top:

www.tbvakanties.nl

Dejan
 
Hoi Dejan, welkom op dit forum.

Altijd goed als er extra info komt over een camping - hotel - pension - restaurant- etc. of het nu goed is of niet goed is.
Andere mensen kun altijd daar hun voordeel uit halen, dus voor wat mij betreft: Prima zo !!

Heb net even op hun site gekeken. Nederlandse camping dus, maar dat kon je ook al uit de naam halen.

Goed te lezen dat jullie een leuke vakantie hebben gehad.
Voor mij is Tsjechië no 1 hoor !!!!
 
Ja wij vinden Tsjechie ook erg leuk. Opvallend is dat er geen markten zijn (heeft te maken met het vroegere landbouwsysteem onder de communistische vlag)
Wat wij ook leuk vinden is de hoeveelheid kastelen en ruines. Van de zomer hebben we er diverse bezocht, van heel groot (bijv het kasteel in Novo Mesto nat Metuhiji of het sanatorium in KUKS) tot ruines waar je nog maar enkele stenen ziet. Voor de kids was de zoektocht al leuk. Het leuke aan deze camping is dat hij vlak bij Polen ligt, dus uitstapjes daarheen hebben wij ook gemaakt. Viel me trouwens op dat Polen duurder is, maar wel nette parken heeft.
Onze kinderen missen vooral PIGGY, het hangbuikzwijntje van de camping die van ons vele watermeloenschillen heeft mogen verorberen.
Al met al (om niet alles weer te herhalen) een erg leuke vakantie daar gehad.
 
Ikm hoop het dat het doorzet. Ze hebben een goed klimaat voor veel fruitsoorten etc.
Steeds maar weer alles bij kaufland moeten kopen is ook niets.
Wij stonden trouwens onder enkele appelbomen die ook erg lekker smaakten. (nog niet geheel rijp maar ok)
Ook leuk was een boompje dat een soort pruim moest zijn. Kleine gele vruchten die door de campinggasten mochten worden geplukt.
Er staan wel veel fruitbomen langs de weg trouwens. Wie weet of je van deze mag plukken?
 
Wij zijn van die mensen die nooit ergens twee keer op dezelfde camping staan. Hier is dat dus niet gelukt. We zijn hier het eerste jaar per ongeluk beland omdat de oorspronkelijke camping er een week voor onze vakantie er mee stopte. Een beetje sceptisch er naartoe gereden, want die naam hè.. (Ton en Susanne weten hoe ik er over denk :stout::stout:) Een geweldige vakantie er gehad en het jaar er op weer ernaar toe, op speciaal verzoek van de kinderen. Dit jaar naar een ander gedeelte van Tsjechie gegaan, waar we met de tent weggeregend zijn. We hebben een mailtje naar Ton en Susanne gestuurd of ze zin in een etentje hadden, dan zaten we tenminste een paar uur droog. We zijn in twee uur naar ze toe gereden, hebben heerlijk op het terras in het zonnetje gegeten, zijn blijven slapen in de toevallig leegstaande chalupa, zijn zonder kinderen en hond terug gereden naar de tent, hebben de tent opgebroken en zijn daar heerlijk nog een week gebleven. Tent is op zolder gedroogd. En dan heb ik twee kids van 17 en 12.... De sfeer is geweldig, en het sanitair in een perfect schone en hele staat met gewone sloten op de wc-deur.... Ik heb op zoover foto's geplaatst van deze camping twee jaar geleden, even zoeken op TBvakanties.
 
Bovenaan