Minder bekende grot in het Boheems Paradijs

Topic in 'Oost Bohemen' gestart door rainbow, 12-01-2012.

1. http://www.skalnimesta.cz/virtualni-prohlidky/klokocske-skaly-jeskyne-postojna.html

Bij een van onze eerste bezoeken in Tsjechië, ontdekten wij bij onze wandeling in het Boheems Paradijs, een bordje met Postojna.
    Een grote rots, met een gat heel laag boven de grond.
    Nieuwsgierig als ik was kon ik het niet laten om op mijn knieën het gat door te kruipen.
    Door een zeer smalle doorgang bereikte ik een grote ruimte waar je in kon staan.
    Er waren blijkbaar nog helden die me voorgegaan waren, want er waren ettelijke kaarsstompjes terug te vinden. Daar had ik natuurlijk niet aan gedacht. Ik kon slechts schaduwen onderscheiden bij het licht van mijn aansteker. Het intrigeerde ons zo dat we een paar jaar later terug gegaan zijn, met kaars!
    Dit is zo fijn aan Tsjechië, dat je nog steeds leuke en bijzondere plekjes kan ontdekken, nog niet massaal door toeristen overlopen!
    Wie heeft nog het geluk gehad om zo'n plekjes te ontdekken?

Ad Verschoor, dennuzzz, hgmw en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. De meeste toeristen nemen niet de moeite om iets verder te kijken dan hun neus lang is. ;) Gelukkig maar. :D

rainbow vindt dit leuk.
  3. Nochtans vind je als je een beetje rondkijkt er wel info over terug,

http://www.cesky-raj.info/dr-cs/740-jeskyne-postojna-amerika.html

Je moet alleen het lef hebben om in zo'n gat te durven kruipen, je weet maar nooit wat je op zo'n plaats zou kunnen tegenkomen...

Grote zaal 16x18 meter!
    Totale lengte van de tunnels 75 m!
    Toegang 5 m aan de linkerkant van de gemarkeerde route...

4. ENORM bedankt voor deze tip! Ik zal de locatie opslaan in de sTom sTom en er eens heen rijden (ook naar de andere locaties!)met de hond! Lijkt mij een prachtige omgeving!

rainbow vindt dit leuk.
  5. Ja meneer Ouwe Seun, dat is een goed idee om eens onze streek te bezoeken maar niet nu in de winter of mischien daarom juist! En noch bedankt voor het mooie dankwoord bij de topic van het Was doen.Ik was bijnaa zo ver om U uittenoodigen voor een wasje maar dacht mischien vind zich iemand bij U in de buurt om U van dienst te zijn want met een tas vol van vuile was zo ver te rijden leek mij een beetje te gek.

Ouwe_Seun vindt dit leuk.

Deel deze pagina