Mikroregion Ladův kraj onder Praag

Topic in 'Centraal Bohemen' gestart door kuurgast, 03-10-2011.

1. kuurgast

kuurgast Donateur

Ladův kraj/regio is een toeristische regio, gelegen tussen Praag en de rivier Sázavou, en is vernoemd naar een van de grootste persoonlijkheden van de Tsjechische cultuur, Josef Lada.
    Deze regio werkt sinds 2000 samen en heeft een eigen website laduv-kraj.cz met informatie van de 24 gemeenten en wat er allemaal te doen is voor toeristen. De website is in meerdere talen.

2. kuurgast

kuurgast Donateur

De Ladův kraj/regio heeft ook een winterwebsite ladovskazima.cz/ waar in de winter info te vinden is over langlaufloipes en ander sneeuw/ijsvermaak. Zodra er 10cm sneeuw ligt, gaan ze de routes prepareren.
    Deze website is alleen in het Tsjechisch (google-vertaling gebruiken).
    Zo is er bijv. in Velké Popovice een overdekt ijsstadion waar je bij veřejné bruslení/openbaar schaatsen kan zien wanneer je vrij kan schaatsen.

3. Ik woon in deze mooie regio :)

4. kuurgast

kuurgast Donateur

Dan heb je vast wel mooie foto's of verhalen te vertellen. :)
    Wat is er echt een aanrader om te zien/bezoeken en wanneer is de mooiste tijd om daar heen te gaan. Welke restaurace of hospoda moet je zeker binnen lopen etc. :cheers:

Ad Verschoor vindt dit leuk/interessant.
  5. Foto's staan wel in mijn fotogalerij. Uiteraard zijn de lente en zomer het mooist, maar voor een bezoekje bijvoorbeeld Hrusice is het weer nu ook prettig met al die sneeuw. In Hrusice zou ik zonder meer het Josef Lada museum bezoeken en daarna de twee pittoreske restaurants op het kerkplein van Hrusice. Ga je terug via Senohraby, dan kom je langs het heerlijke restaurant U Kastanku (net op de grens van Senohraby/Hrusice), nu ook een pension. Daarnaast kun je nog heerlijkheden kopen bij de biologische boerderij (twee huizen verder). Maar...in de zomer kun je dan verder lopen naar de Sazava (kan nu ook, alleen de bootjes varen niet en het zwemweer is niet best). Je kan hier heerlijk zitten bij Bastirna, dat trouwens in de wintermaanden wel de weekenden geopend is.

kuurgast vindt dit leuk/interessant.

Deel deze pagina