Mijn korte Tsjechië-reis

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

ik ben gister teruggekomen van 3 dagen tsjechie. daarvoor kwam ik terug uit oostenrijk. vrijdag kwamen we in tsjechie aan na een reis met aan het begin veel files en daarna veel rustiger. we verbleven in frantiskovy lazne in een pension die iets van abazia heetten. we gingen toen een beetje door het dorpje lopen en eten bij een pizzaria. zaterdag wouden we wandelen over een vulkaan maar het regende toen gingen we eerst naar de vietnamzenmarkt bij svaty kriz en daarna naar het centrum van cheb. daar gingen we eerst bekijken en daarna naar de hypernova en tesco. in de avond gingen we eten in een tsjechisch restaurant. zondag gingen we wandelen bij soos een natuurreservaat waar c02 uit de grond komt en daarna naar huis terug. het waren een leuke 3 dagen. alleen jammer van het weer
 
Noekie, is Soos de moeite waard?
Wij zijn er eens in de buurt geweest maar toen wist ik niet eens dat het bestond.
Ik ben benieuwd of er veel vogels te zien zijn, en of het er niet al te druk is?;)

vogels heb ik er niet gezien, maar als je goed kijkt wel. toen ik er was was het niet zo druk maar het was zondagochtend om iets van 10.00, maar het is wel de moeite waard
 
Soos

Je zou eigenlijk naar Soos toe moeten gaan na een hele lange slechte periode, na heel veel regen dus.
Toen wij er waren was het al een tijdje te droog geweest. Het viel mij een beetje tegen maar toch vond ik het leuk om gezien te hebben. Het is maar een klein gebied. Je loopt een kleine 1,2 km over houten vlonders door het gebied heen. Er waren weinig geisers actief door het droge weer. Sommige stukken grond waren helemaal zwart/donker en het rook er erg naar zwavel.
Er is ook een museum en een gebouw waar een tentoonstelling was.
 

Bijlagen

  • soos.JPG
    soos.JPG
    79,8 KB · Bekeken: 3
  • soos1.JPG
    soos1.JPG
    32,8 KB · Bekeken: 1
  • soos2.JPG
    soos2.JPG
    19,5 KB · Bekeken: 0
  • soos3.JPG
    soos3.JPG
    34 KB · Bekeken: 1
Moet je zeker naar toe gaan.
Het borrelt, bruist en riekt.
Mooie kleuren op/in de grond.
Uniek gebiedje.

Het is al een tijd geleden dat ik er was.
Er was nog iets bij, ik dacht een museum.
Vermoedelijk niet de moeite waard anders had ik het wel onthouden.
 
Bovenaan