Mijn eerste keer in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Pelhřimov schreef:
Dat klopt dat wij zoveel foto's gemaakt hebben met 2 camera's, maar ik heb meer gezien van Tsjechie dan alleen maar door mijn cameralens :)
Morgen ga ik weer voor een paar dagen naar Pelhrimov... en de camera is uiteraard al weer ingepakt :) ;) :deuk:
Geweldig Jeanne, ik dacht dat ik een beetje gek geworden was:deuk:
Wat een hoeveelheid en is het gelukt om het uit te zoeken? Ik wens je en heerlijke reis morgen en maak heel veel foto's;):)
 
Mozes kriebel: 6500 foto's!
Ik realiseer mij opeens dat, als je per foto er 1 minuut over doet, je er 108 uur bezig bent met fotograferen.
Voorwaar een prestatie.
dat zijn dus ruim 13 werkdagen van 8 uur.
Petje af, dat is keihard werken voor je hobby.
Uitzoeken, inplakken: dat zijn al gauw 26 werkdagen van 8 uur.
Dan nog op dit forum verschijnen.
Nou, mijn kind, voorwaar geen geringe prestatie.

Neem mijn petje voor je af.
 
mayca schreef:
Ik weet haast wel zeker dat Jeanne Tsjechië niet alleen door het foto toestel heeft gezien:puh:. Moest ik even kwijt
No problem hoor. Als het de hobby van Jeanne is moet ze het zeker doen. Ik weet ook dat je niet vaak in één keer dat mooie plaatje schiet. Alleen ben ik erg blij met m'n digitale camera. Ik schiet een aantal foto's, kijk welke de mooiste is/zijn en gooi de rest er gelijk af.
 
Hoi, ik was niet boos hoor, was maar een grapje. Ik heb ook een digitale camera en dan blijf ik dus foto's maken en er mag er geen eentje af. Ik laat ze niet allemaal ontwikkelen.......maar wel heel veel:)
 

Pelhřimov

Donateur
Ik ben net weer terug van een 4 daags werkbezoek aan Pelhrimov, onze zusterstad.
We waren met een groepje van 11 mensen en heb daar ook verschillende vrienden ontmoet en die zet je dan ook op de foto. Uiteraard hebben we ook een heleboel interessante dingen gezien. En voordat je het weet heb je dus alweer 600 foto's gemaakt.
Ik weet echter wel hoe je foto's moet maken met mijn nieuwe camera, maar (nog) niet hoe ik ze moet verwijderen van mijn camera. :D
En dat was dus een probleem, want ik maakte op Schiphol gewoon onbewust een foto van een medereiziger die gefouilleerd werd door de douane. Stapt daar gelijk een marechaussee op me af. Hij wilde de foto zien en nog eens zien en vroeg me dus of ik deze foto wilde verwijderen. Natuurlijk wilde ik dat best, maar ik wist echter niet hoe dat moest. Ik zag alleen dat ik het hele kaartje kon wissen, maar dat hoefde ik gelukkig niet te doen van hem :)
Maar voor een volgende trip zal ik eerst maar eens het boekje goed :lees:
 
Jeetje, wat een verhaal:deuk:Het zal je toch gebeuren dat je alle foto's kwijt zou zijn. Ik heb het wissen van mijn kinderen geleerd, die zijn toch veel handiger in die dingen. Maar eigenlijk wil ik nooit iets wissen, ik wil alle foto's eerst goed zien. Morgen kan ik mijn foto's ophalen en ben zo nieuwsgierig. Kan haast niet wachten.

Wat fijn dat je het zo lekker hebt gehad, heerlijk dat je er zo lekker tussenuit kan, zomaar een paar dagen Tsjechië. Ik ga toch proberen om manlief om te praten om in de meivakantie naar Tsjechië te gaan.:)
 
Esthertje schreef:
Mayca, eerst komt de herfstvakantie, dan is het hier ook heeeeeeeeel mooi!
Ja, wat zou ik dat graag willen, maar ik moet werken met de herfstvakantie en nog veel ook. Had het beter moeten plannen, maar ja ik kan niet alle vakantie's vrij vragen:traan:Moet ook tevreden zijn:?:
 
Hallo Mayca,

Nu op mijn gemak jouw verslag verder gelezen, een hele hoop herkenning. Ook wat die foto's betreft. Je blijft foto's maken. Lang leven de digitale camera. Vorig jaar zaten wij een week vlakbij Praag. De eerste dag had ik pijn aan mijn nek van het omhoog kijken. Wist niet waar ik kijken moest. Er was zoveel te zien. Aan die week hadden wij nog te kort. Volgend jaar willen wij weer een week vlakbij Praag zitten om weer andere gedeeltes te zien.
 
Ik heb vandaag de foto's opgehaald en ze zijn moooooi:top:Echt ongelooflijk. Ben er zo blij mee. Het waren 2 dozen met ruim 400 foto's, maar had er geen eentje willen missen.
Ja, Cascara, volgend jaar wil ik ook graag bij Praag beginnen om meer te kunnen zien.
 
Nou Mayca,je had al een paar keer gezegd dat ik je verslag van je eerste vakantie een keer moest lezen.Omdat ik alle verslagen van achteraf ben beginnen te lezen heb ik nu jou verslag pas gelezen.Ongelooflijk hoe goed jij alles kunt omschrijven,heel veel plaatsen waar jullie zijn geweest hebben wij ook bezocht en ik zag alles zo weer voor me, en Praag dat had ik ook.Had al zo vaak gezegd dat ik daar een keer naar toe wilde en dan ben je er,dan sta je daar en dan kun je het bijna niet geloven.Ik denk dat ik je verhaal maar uitprint en mee ga dragen in mijn beurs want hoe jij schrijft zo voel ik het ook,alleen kan ik het niet zo beschrijven.
Bedankt voor dit prachtige verhaal en wie weet kun je in mei al wel een weekje weg.
 
Dank je Jolanda, maar het enige wat ik heb gedaan is opschrijven wat ik voelde toen ik in Tsjechië was, dat kan jij ook hoor! Mei zit in de planning, in ieder geval bij mij:). We kunnen een klein sleurhutje mee krijgen, dus het wordt dan alleen maar wat makkelijker. Niet al die haringen en opzetten als je zo laat aankomt als wij.
 

Henricus

Geroyeerd Lid
Inderdaad een leesbaar reisverslag over jouw weken in Tsjechie, aantekeningen maak ik meestal ook per dag met verwijzing naar de gemaakte foto,s, eigenlijk moet je om de paar dagen de krabbels in een verhaal omzetten, anders komt er niets meer van.

Ik heb nog aantekeningen liggen van 28 dagen door Zuid Afrika trekken, de foto,s zijn netjes ingeplakt maar de teksten ontbreken nog, misschien is een weblog de uitkomst.

Onze vakantieplannen voor Tsjechie beginnen dit jaar ook verplicht in Praag en verder afzakken naar de Bohemen met de sleurhut achter de auto.
 
Leuk dat je mijn verhaal hebt gelezen, Henricus. Ja ik schreef alles in kleine krabbels op en 's avonds bij het:vuur:maakte ik het verslagje van die dag. Was ook heel leuk om te doen. Nu met de foto's inplakken heb ik de tekst gekopieerd en er tussen geplakt. Zo blijven we nog een hele tijd nagenieten.

groetjes,
Mayca
 
Bovenaan