Mijn eerste keer in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik mag pas volgend jaar weer en wil gisteren;). Wat heb ik genoten!! Ben al lang weer aan het werk, maar sudder nog steeds een beetje na!
Dat gaat nog lang duren.
Corrie schreef:
Ik heb nu pas de gelegenheid gehad je verslag te lezen omdat we zelf weg waren maar ik zat gelijk in Tsjechië!!

Prachtig geschreven zeg, ik heb genoten!! :top:
Bedankt Corrie, hebben jullie het ook lekker gehad? Je begrijpt na het lezen zeker wel waar we volgend jaar naar toe gaan:?:
 
Ja,dat nasudderen herken ik wel.
De vele indrukken die je opdoet kan je niet zo maar even verwerken.
vooral Praag en m.n. de karelsbrug als je daar loopt,(op heel veel plekken,hoor)dat blijft genieten.:)
 
Voor mij was het de eerste keer, dus weet je niet wat je precies kan verwachten. Ik had heel veel gelezen hier, maar toch....
Maar het heeft al mijn verwachtingen overtroffen. En inderdaad Praag, Wist niet meer waar ik kijken moest en wat ik op de foto moest zetten. Die dag was voor mij overweldigend en adembenemend. Moet er ook nog steeds aan denken, zoveel indruk heeft het gemaakt. Raak er ook niet over uitgepraat.Toen ik op de Karelsbrug liep, kon ik het me haast niet voorstellen. Daar had ik al zolang van gedroomd en gedacht dat ik er nooit zou komen. En daar liep ik dan. Ik ga zeker terug naar Tsjechië en Praag, ben nog lang niet klaar. Wil nog zoveel zien en meemaken.
Bedankt Corry en Marecha voor jullie reactie.:)
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar vandaag heb ik 422 foto's geselecteerd om op c.d. te branden. En dat zijn ze niet allemaal.
Morgen weg brengen en laten ontwikkelen. Niet normaal eigenlijk:?:
 
Ik heb hetzelfde probleem hoor. Ik maak ook zoveel foto's. En dan weet ik niet welke ik af wil laten drukken. Ik ben dan ook nog zo'n muts die voor de kinderen allebei een album maakt en nog een voor onszelf wat dus betekend dat ik diverse foto's 3x af laat drukken. Terwijl de techniek van op een dvd zetten zo makkelijk is maar een album vinden wij toch nog steeds leuker.
 
Ben 2 weken naar Tsjechie geweest, heb bijna 500 foto's digitaal. dan nog 24 op de onderwatercamera, en de kids hadden ook allebei een weggooicamera met 27 opnames. En ja.. alles afgedrukt en ingeplakt hoor!!
kusss minusss
 
Dan zie je volgens mij Tsjechie alleen maar door je fototoestel, da's ook zonde.

Overigens nog een tip om een album af te drukken: op www.myphotofun.com kun je heel eenvoudig en redelijk goedkoop een mooi album samenstellen en af laten drukken. Ik vind dat zelf prettiger dan dat gedoe met foto's afdrukken en die weer in plakken. Maar ja, ik ben dan ook niet zo handig in dat soort dingen :oeps:
 
Alwin1 schreef:
Dan zie je volgens mij Tsjechie alleen maar door je fototoestel, da's ook zonde.
Ik weet haast wel zeker dat Jeanne Tsjechië niet alleen door het foto toestel heeft gezien:puh:. Moest ik even kwijt, verder heb ik de site bekeken, bedankt hiervoor. Staan hele goede tips in:)
 

Pelhřimov

Donateur
Dat klopt dat wij zoveel foto's gemaakt hebben (met 2 camera's), maar ik heb meer gezien van Tsjechie dan alleen maar door mijn cameralens. :) En we zijn een volle maand in Tsjechie geweest. Ik fotografeer onderweg ook gewoon door de voorruit van de auto als ik iets leuks zie, want niet altijd kan je zomaar even ergens stoppen. :D
En ik fotografeer ook de plaatsnaamborden en de wegenkaart als geheugensteun.
Alleen het uitzoekwerk is inderdaad nog een hele klus, maar wel een leuke, want je beleeft je vakantie opnieuw.
Daarna moeten er ook nog albums gemaakt worden. Maar ook toen we nog geen digitale camera hadden, kwamen we ook altijd al met 25 volle fotorolletjes thuis.
En een hobby mag toch wat tijd/geld kosten. :)

Morgen ga ik weer voor een paar dagen naar Pelhrimov... en de camera is uiteraard al weer ingepakt . :) ;) :deuk:
 
Bovenaan