Mierikswortel (křen)

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

en na het raspen handen wassen voor je gaat plassen !!!!
dance.gif
 
Rontje schreef:
Mierikswortel kan je kopen in potjes, meestal geraspt.
Inderdaad Rontje, uit potje is ook best lekker. Met allerrei smaakjes, zoals met bijvoorbeeld appel. Maar potje is maar een potje, ook al het uit Tsjechie komt. Lang niet zo lekker (en pittig) als vers.
 
Vorig jaar werd gevraagd of je mireks wortel ook hier kon laten groeien. Ja, dat kan. Je gaat naar een echte groente man en vraag hem of hij voor jou op de veiling een mirekwortel wil kopen. Dat is een hele bonk. Je rasp een stuk en dat gebruik je. De rest stop je in een grote pot in de aarde en zie hij groeit. Wanneer je naar een jaar weer een gerecht wil maken, rooi je de wortel op haal er een stuk van af en begraaf de rest weer. Zo doe je dat dus.Ik heb onder tussen een giga plant. Sukses. Roosje.
 
Pas wel op bij het raspen, je ogen gaan ervan tranen, en je verkoudheid is meteen opgelost. Wanneer je de plant in volle grond zet, zet hem dan op een plekje waar hij ruimte heeft. Het wordt algauw een grote plant.
 
en ik denk vanaf Oosterhout! :ja:, maar zonder dollen, ik heb de route bekeken via "street view" en geen spoorwegovergang gezien in Vrchlabi.

Wel een reklame gezien van "koupelna" en met een beetje fantasie..................
ER zijn op het forum diverse berichten over treinreis vrchlabi praag.
Prijs 200kronen,ik heb hier een stadsplattegrond van vrchlabi en hostine.
Daarop staan wel 5 overgangen te zien mischien heeft Camyl spoorwegen uit staan.
Maar oky Zaterdag ga ik ff zoeken,zeker weten dat het niets met restaurant te maken heeft.
Als het een groot aqarium is met zeemeerminnen ga ik misschien nog zwemmen.
PS ik durf er dan geen foto,s van te plaatsen.
 
Bovenaan