Mierikswortel (křen)

Topic in 'Flora & Fauna' gestart door Vašek, 02-06-2004.

1. en na het raspen handen wassen voor je gaat plassen !!!!

2. Inderdaad Rontje, uit potje is ook best lekker. Met allerrei smaakjes, zoals met bijvoorbeeld appel. Maar potje is maar een potje, ook al het uit Tsjechie komt. Lang niet zo lekker (en pittig) als vers.

3. Vorig jaar werd gevraagd of je mireks wortel ook hier kon laten groeien. Ja, dat kan. Je gaat naar een echte groente man en vraag hem of hij voor jou op de veiling een mirekwortel wil kopen. Dat is een hele bonk. Je rasp een stuk en dat gebruik je. De rest stop je in een grote pot in de aarde en zie hij groeit. Wanneer je naar een jaar weer een gerecht wil maken, rooi je de wortel op haal er een stuk van af en begraaf de rest weer. Zo doe je dat dus.Ik heb onder tussen een giga plant. Sukses. Roosje.

4. Pas wel op bij het raspen, je ogen gaan ervan tranen, en je verkoudheid is meteen opgelost. Wanneer je de plant in volle grond zet, zet hem dan op een plekje waar hij ruimte heeft. Het wordt algauw een grote plant.

5. Kan mij iemand iets vertellen over een groot reklamebord met de tekst AQARIUM bij binnenrijden
    vrchlabi vanaf Javornik bij spoorwegovergang rechterzijde weg
    Bij voorbaat dank. cees

6. Hmm,het heeft ja helemaal niets te maken met een mierikswortel.... maar mischien word deze toch gebruikt tijdens de toebereidingen in dat restaurant....

Kohout en kukel vinden dit leuk/interessant.
  7. Waar rij je dan Vrchlabi binnen? Via Hostinne?

8. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Ik denk vanaf Lanov !

9. Ja vanaf lanof,over spoorweg rechterzijde weg,hoek van een straat wit bord+- 3 meter met zwarte letters AQARIUM.
    Ik weet wel dierenwinkel tegenover v.v.v waar ook aqaria te zien zijn.
    gr.cees

10. Dit topic gaat over flora en fauna dus ?????

11. en ik denk vanaf Oosterhout! :ja:, maar zonder dollen, ik heb de route bekeken via "street view" en geen spoorwegovergang gezien in Vrchlabi.

Wel een reklame gezien van "koupelna" en met een beetje fantasie..................

Laatst bewerkt: 05-05-2018
  12. Waarscheinlijk via Kuncice nad Labem,daar is er wel een spookwegovergang....en Aquarium is een visrestaurant in Hradec Kralove

camyl vindt dit leuk/interessant.
  13. Ik wil die plant niet meer in mijn tuin. Nare parasiet en bijna onverwoestbaar.
    Na járen komt er weer een oud worteltje tot leven en zit je tuin ineens vol. Lijkt wel Zevenblad. Griebels!
    Ik koop de produkten wel in een potje!

A.Smit, camyl en Kohout vinden dit leuk/interessant.
  14. ER zijn op het forum diverse berichten over treinreis vrchlabi praag.
    Prijs 200kronen,ik heb hier een stadsplattegrond van vrchlabi en hostine.
    Daarop staan wel 5 overgangen te zien mischien heeft Camyl spoorwegen uit staan.
    Maar oky Zaterdag ga ik ff zoeken,zeker weten dat het niets met restaurant te maken heeft.
    Als het een groot aqarium is met zeemeerminnen ga ik misschien nog zwemmen.
    PS ik durf er dan geen foto,s van te plaatsen.

Ad Verschoor, camyl en zapalky vinden dit leuk/interessant.
  15. Ik ben benieuwd! :confused:

Niet verder vertellen, maar op één van de Kaap-Verdische eilanden heb ik "deze" gespot!

Laatst bewerkt: 08-05-2018
    A.Smit vindt dit leuk/interessant.
  16. Ik ook!!!

camyl vindt dit leuk/interessant.
  17. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

18. Nice catch!! Dat is letterlijk iets knaps aan de haak slaan.
    Wel weer teruggegooid hoop ik?

19. :denk: waar zie je me voor aan? :fluit::stom:??:nee: ;)

Deel deze pagina