Microklimaat en gezondheid

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In 1982 heb ik, vermoedelijk door overbelasting, bij een val van een huishoudtrap mijn bovenarm gebroken. Je gaat dan naar het ziekenhuis met een arm die aan je lijf bungelt en denkt dat je gips aangemeten krijgt. Bij een breuk in bovenarm en bovenbeen is dat echter niet mogelijk. Eerst is geprobeerd de breuk te herstellen door met een gewicht aan de arm te trekken en dat 6 weken vol te houden. Ik was er al aan gewend 6 weken dag en nacht in het ziekenhuis in het bed te zitten (in 1974), maar nu wezen röntgenfoto's uit dat de breuk zo niet zou kunnen worden geheeld. De oplossing was nu met een operatie een plaat te bevestigen en met een tweede operatie na een jaar de plaat te verwijderen. Mijn informatie is dat de breuk in het bot veel beter geneest dan de snee in de huid. Ik kreeg pijn in de arm en die duurde ondanks fysiotherapie ongeveer 25 jaar voort. Natuurlijk met wisselende intensiteit. Toen ik enkele jaren in Tsjechië bezig was merkte ik dat de pijn was verdwenen. De huisarts nam aan dat dit veroorzaakt werd doordat ik daar flink lichamelijk bezig was, maar vroeger zat ik echt niet stil.
Mijn idee is dat een uitgedoofde vulkaan, die hier op 1 km vandaan ligt, wel eens invloed zou kunnen hebben. De vulkaan ligt ten westen van mijn onderkomen. Wellicht heeft die ook invloed op buien.
We hebben nu warme dagen achter de rug met een zuid-oostelijke wind. Op 6 km van mijn huis is een grote zandafgraving. De zon kan daar natuurlijk fors op branden. Ook die situatie zou nu invloed kunnen hebben op de sterkte van de wind en de plaatselijke temperatuur.
 
Dat je bij een bovenbeen breuk geen gips aangemeten krijgt klopt niet, want ik heb zelf hiermee ervaring op mogen doen, twee maand op bed gelegen, toen drie maand loop gips, en been zat weer perfect aan elkaar, nooit geen probleem met verandering van weer of kou, heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat.
 
Mijn idee is dat een uitgedoofde vulkaan, die hier op 1 km vandaan ligt, wel eens invloed zou kunnen hebben. De vulkaan ligt ten westen van mijn onderkomen. Wellicht heeft die ook invloed op buien.
Gaat het verder goed met je?
Al eens gezocht wat de natuurlijke achtergrondstraling en verdere vervuiling is in je regio?

Zo te zien zit je in een hele mooie omgeving.
Misschien wel veel positieve straling!

( Oh, ik hoop dat je de humor zal snappen: wat betreft die kabouters beveel ik Rien Poortvliet aan)
 
Mijn idee komt niet zo maar uit de lucht vallen. Ik meen me te herinneren dat ik het noordwesten van Tsjechië iets van nuttige straling is vastgesteld. Daar had je ook uraniummijnen. Al die kuuroorden zullen toch ook niet alleen maar onzin verkopen?!
 
Van werken in een uraniummijn wordt een mens ziek, vandaar dat de Duitsers hier krijgsgevangenen naar toe stuurden. Dat met die kuuroorden is een geloof/bijgeloofverschijnsel uit het verleden.
Gezondheid kopen door het drinken van deels ongenietbaar water is gelukkig uit de mode geraakt, in Oostenrijk staan hele dorpen leeg en prachtige hotels gebouwd in de stijl van de K&K monarchie staan te vervallen.
Russen en bejaarde Duitsers zijn nog steeds vatbaar voor dit soort sprookjes.
Beter, neem gewoon thuis een goede kwaliteit kraanwater, mix dit met zelfgemaakt [sapcentrifuge] vruchtensap, indikken met een klein beetje geleersuiker, en drink dit minstens één maal per dag, dit zorgt voor voldoende weerstand in je lichaam, niet roken, weinig of geen sterke drank, zo kom je de winter door, is allemaal wetenschappelijk bewezen!!
 
Bovenaan