Meubels kopen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,
wij willen graag vanwege de veel lagere prijs, onze nieuwe meubels (woonkamer, slaapkamer en tuinstoelen) in tsjechie kopen.

Heeft iemand ervaring daarmee, met name met het vervoer.
Ik dacht zelf aan een verhuisbedrijf uit tsjechie omdat zij bekend zijn met de regels bij de tsjechische grens. Heeft iemand enig idee wat dit ruwweg kost (eindbestemming) eindhoven.
Of is er misschien iemand die met een vrachtwagen rijdt die in die richting komt.

Moet er bij de nederlandse grens aangifte gedaan worden?

Wij zoeken een meubelzaak in de buurt van zelna ruda. weet iemand iets? het moeten wel kwaliteitsmeubels zijn (liefst massief teak).

Zijn er nog dingen/tips/ do and don't waar we op moeten letten?
 

pepo

† In Memoriam
Nicol,

weet je zeker, dat je massieve kwaliteitsmeubelen in Tsjechie goedkoper kan krijgen, dan in NL of B? Hoe heb je dat kunnen vergelijken?
En is de plaats, die je noemt, geen zelna ruda, maar Železná Ruda?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Ja en het vervoer kost ook het een en ander en als er iets mis is moet je voor de service weer naar Tsjechië is het dan zoveel goedkoper?
Gezocht op het forum een lid met zulks ervaring en joodse genen!
 
nou hartelijk welkom op dit forum zeg. ik dacht dat dit forum bedoeld is om elkaar te helpen. zijn jullie allemaal met het verkeerde been uit bed gestapt of zo!
En ik weet dat meubels nabytek betekent. Dus ik heb wel wat tsjechische sites met meubels gevonden.
maar goed ik heb al begrepen dat ik voor info niet op dit zeer vriendelijke forum moet zijn.
 

Macek

Geroyeerd Lid
Hallo lieve Nicol we proberen je echt te helpen maar dan hebben we wel iets meer info nodig. De vraag van Pepo is toch niet zo vreemd en hoeveel geld wil je besteden. Bij de Praxis, Gamma en Blokker bv. kan je schitterende tuinmeubelen kopen, ik denk niet dat je dat daar goedkoper kan krijgen, maar van huismeubelen heb ik geen verstand. Misschien kan onze levende enceclopedy Freddy hier even inspringen!

En nog even dit, hier zijn geen chagrijnen maar wel mensen die mekaar helpen maar vertel dan wel even precies wat je wilt, de laatste kannibaal is een paar jaar geleden hier vertrokken!
 

Pelhřimov

Donateur
Nicol, Hoek transport is een Nederlands / Tsjechisch transportbedrijf. Je zou eens contact met hun op kunnen nemen wat betreft de vervoerskosten en de regels. Bereken wel eerst even hoeveel m3 je ongeveer wilt vervoeren voordat je contact opneemt.

Ik weet niet of je wel eens vaker in Tsjechie geweest bent, maar ik heb er niet echt meubelzaken gezien, zoals wij die in Nederland kennen.
Bovendien, niet alles is in Tsjechie goedkoper of beter van kwaliteit. Zo kopen onze Tsjechische kennissen vaak in Nederland hun schoenen. En bijv. ook electrische huishoudelijke (merk) artikelen zijn er duurder dan bij ons.

Maar heb je er al eens aan een meubelmaker gedacht? Misschien dat die meubels voor je op maat en naar eigen ontwerp kan maken. :)

succes

Jeanne
 
De meubels die ik zoek zijn voor mij privé, ik ben geen handelaar of zo. de reden dat ik erover denk om ze in tsjechie te kopen is omdat massieve meubels in nederland niet tweedehands te verkijgen zijn en omdat nieuwe onbetaalbaar zijn. vanwege onze vakanties in tsjechie weet ik dat de prijzen daar anders liggen. omdat ik niet bekend ben met meubelzaken daar, uitvoer ed. vraag ik om jullie ervaring.
ik heb inderdaad ook zitten denken aan een meubelmaker, maar ik weet er geen te zitten in tsjechie en hoe weet ik of ik niet belazerd wordt door deze persoon?
 

Macek

Geroyeerd Lid
Freddy weet misschien raad of anders een van onze Tsjechen, even geduld het komt allemaal goed, ook ik ga voor je informeren!!
 

Freddy2005

† In Memoriam
Macek schreef:
Freddy weet misschien raad of anders een van onze Tsjechen, even geduld het komt allemaal goed, ook ik ga voor je informeren!!

Dit is meer iets voor Tabe, die woont er dichter in de buurt en kent misschien een lokale meubelmaker, die iets kan forceren voor een zacht prijsje.
Ook voor vervoer uit die regio weet hij wellicht iets meer, desnoods met een lijkwagen, als de meubels niet te groot zijn.:deuk:
 

Macek

Geroyeerd Lid
Nou Tabe een klus voor je te doen, komop help Nicole even, en Nicole Tabe heeft een zeer aparte hobby, hij is liefhebber van lijkwagens, hobbyist dus.
 

Tabe

† In Memoriam
Macek schreef:
Nou Tabe een klus voor je te doen, komop help Nicole even, en Nicole Tabe heeft een zeer aparte hobby, hij is liefhebber van lijkwagens, hobbyist dus.

Tja, Nicole, dit vraaaaaagt om een reactie !.
Wat er bij ons aan meubels in het huisje in Zbyslav staat is meest afkomstig van personen die vervoerd zijn met auto's bedoeld als in mijn andere hobby. Zij hadden de meubels niet meer nodig dus...., behalve het bed. Die hebben we gekocht bij een plaatselijke nabytek, want je weet maar nooit. Of niet ?

Nee, grapje, veel hebben we meegenomen uit Nederland. Sommige dingen hebben we gekocht van een plaatselijke meubelmaker en we hebben dingetjes van IKEA uit Brno. Het is dus een rommelzootje bij ons in Zbyslav.

De vraag is inderdaad wat je precies zoekt. Je zou ook ons kunnen kijken bij een antiekhandelaar in de regio. Vaak staan daar mooie oude (en goede) kasten uit grootmoeders tijd. Wil je wat moderner ga dan naar IKEA dan heb je dezelfde spullen die je thuis vermoedelijk ook hebt staan.

Dus... uiteindelijk schiet je niet veel op met "onze 'adviezen. Heb je speciale vragen mbt tot de regio Klatovy stuur dan maar even een PM-etje.
En het zijn echt geen chagerijnen op dit forum, hoor. Op een enkele uitzondering na dan.

Oh, ik lees je bericht verkeerd !. Ja ik wordt een dagje ouder. Ik dacht dat je een huisje in Tsjechie wilde inrichten. Nee, dan kan ik je echt niet helpen, dan moet je bij Macek zijn. Die is bekend in Amsterdam en kent mensen van het Waterlooplein. Dus Macek, help Nicole even.
Nicole, ik kan wel eens goedkoop Tsjechisch bier voor je meebrengen.
 

Tabe

† In Memoriam
kijk eens in Polen !

Beste Nicole.
Er schiet mij net iets te binnen. Vlak over de grens Duitsland/Polen bij Gorlitz zijn een aantal meubelmakerijen waar men massief eiken meubels maakt. Misschien zou je daar eens moeten kijken.

Tís ongeveer 10 kilometer in Polen. Daar heeft men vast ook wel ideen hoe je de meubels in Nederland moet krijgen.
 
Tabe, je leest nog steeds niet goed hoor!! :deuk:
Ze vraagt om massief teak, en dat is echt heel wat anders dan eiken, bovendien is het tropisch hardhout (toch) dus zal het ook in Polen niet voorradig zijn, net als in Tsjechië trouwens.
 
ben je in nederland wezen kijken in een kringloop winkel? een vriend van mij in Tsjechie koopt altijd massieve meubelen in Nederland. en de plekken waar wij altijd kopen is het komen gaan vrachtwagens met bestemming rusland tsjechie polen roemenie. in tsjechie ken ik bijna geen meubelzaken zoals wij die kennen. wij laten nu tuinmeubels maken bij een truhlarstvi, de prijzen verschillen niet zoveel als met nederland. en als ik dan bedenk dat een vrachtwagen +/- 800 euro kost en een verhuizer +/- 2000. en alle artikelen moet je bij de grens inklaren.

succes
 

pepo

† In Memoriam
Gezellig geklets, dat wel, maar ik stel voor, dat jullie dit verder in de kroeg "bespreken" - wat zal arme Nicol dan denken!


Edit Pasqual: off-topics verwijderd ;)
 
C

cajonez

Guest
Ik zou eerst maar eens goed kijken naar de kwaliteit van de rompen, heel vaak is de rug niet bekleed (lage prijs). Ik denk dat de laatste eiken meubelen, die uit Nederland kwamen uitverkocht zijn. Mijn ervaring is dat in duitsland de prijzen niet te hoog zijn.

Sinds Tsjechie bij de EU zit hebben we vrij vervoer van personen en goederen.

Succes
 
Corrie schreef:
Tabe, je leest nog steeds niet goed hoor!! :deuk:
Ze vraagt om massief teak, en dat is echt heel wat anders dan eiken, bovendien is het tropisch hardhout (toch) dus zal het ook in Polen niet voorradig zijn, net als in Tsjechië trouwens.
Dit klopt, teak houten meubelen komen uit het Verre Oosten (o.a. Indonesie) dus alles wordt ingevoerd.
De prijzen liggen in Tsjechie hoger dan in Nederland (uitgezonderd tuinmeubelen bij de grote bouwmarkten (zijn dus de Duitse o.a. Obi, Baumax, Hornbach).
Dit alles heb ik onderzocht omdat ik via een bevriende relatie in Nederland Tsjechie teak houten meubelen kan gaan verkopen .in Tsjechie
Maar ja de taal:traan: :traan:
 
Nog even een toevoeging:
Inderdaad komt teakhout uit landen als indonesië. Het hout dat, als het goed is, voor tuinmeubelen wordt gebruikt wordt in het algemeen gemaakt van hout dat groeit op teakplantages.
De bomen groeien daar snel, waardoor het hout van een veel mindere kwaliteit is dan het hout dat in de jaren 60 populair was voor meubels binnenshuis.
Goede kwaliteit teakhout groeit langzaam waardoor het schaars en relatief duur is. het is ook beter dit niet te kopen i.v.m. de bescherming van de regenwouden.
 
Bovenaan