Met OV van luchthaven Praag naar Turnov?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo mensen, wie kan mij vertellen hoe ik het beste van de luchthaven in Praag naar Turnov kan komen .
Met de bus of de trein, en waar moet ik in Praag opstappen?
groetjes,
Roelof
 

dennuzzz

Donateur
Misschien de trein pakken vanaf Centraal station???? (Hlavni Nadrazi). Via bus 119 kun je naar metrohalte Dejvicka, dan kun je zo met de metro naar Hlavni Nadrazi. Daar een kaartje kopen en de trein pakken...

grt,
dennis (streekgenoot)
 
Misschien de trein pakken vanaf Centraal station???? (Hlavni Nadrazi). Via bus 119 kun je naar metrohalte Dejvicka, dan kun je zo met de metro naar Hlavni Nadrazi. Daar een kaartje kopen en de trein pakken...

grt,
dennis (streekgenoot)

ik had al iets gesnuffeld bij www.cd.cz/en. maar kon niet zo goed vinden welk station ik moest vertrekken, dennis jij geeft aan dat we vanaf het centraal station (hlavni nadraz) moeten gaan , is dit beter als praha-bubenec ?of gaan er daar geen bussen naar toe ?
grtzz r
 

Pasqual

Forumleiding
Administrator
Vanaf het vliegveld pak je bus 119 naar Dejvická (eindhalte)
Dan met de metro naar Černý Most. (Halverwege, in "Mustek", wel overstappen van metro A, naar B.)
In Černý Most pak je de bus naar Turnov. Deze rijden regelmatig.

Zie voor tijden etc deze planner:
http://jizdnirady.idnes.cz
(je kunt de taal aanpassen naar Engels)
 
Pasqual ook jij bedankt voor de uitgebreide beschrijving, we gaan kijken of het allemaal gaat lukken, wel een hele beleving voor een automobilist zoveel overstappen in een onbekend land.
 

dennuzzz

Donateur
Je kan ook een auto huren op de luchthaven....of het andere station beter is weet ik niet. oplossing van pasqual is ook goed. alleen hoe vaak de bussen gaan? geen idee.

grt,
dennis
 
Je raakt een gevoelige snaar, ik wilde een auto huren ,maar m,n creditkaart komt pas maandag binnen, en we gaan zaterdag op vakantie en zonder creditkaart geen huurauto, balen.
grtz R
 

dennuzzz

Donateur
Hi Roef,

Ik huur altijd zonder creditcard....is dus niet altijd een vereiste....

bij www.koprcar.cz spreken ze voornamelijk tsjechisch. email verloopt via google translate...ze bezorgen ook de auto op ruzyne en wachten op je...ook regelen ze evt vervoer met chauffeur...Ik ervaar een meer dan uitstekende service, alleen de taal kan voor sommigen een struikelblok zijn...Mijn auto staat in September weer klaar...;-) Ik kan je overigens ook in contact brengen als je geen tsjechisch spreekt met een tolk...Die zal bij de overdracht aanwezig zijn en bij problemen je helpen...Die heb ik de eerste keer ook gebruikt...voor info pm...

grt,
dennis
 
een andere optie is bus 100 nemen naar metrostation zlcin je bent er veel sneller dan in dejvicka (7 minuten). de metro heeft wel aanmerkelijk meer stops (5)en gaat rechtstreeks naar cerny. most
ook voor de terugweg is dit een aanrader, zit de bus die vanaf dejvicka naar het vliegveld gaat haast altijd afgeladen vol .
heeft de bus vanaf zlcin genoeg plaats, het is iets langer maar door de kortere afstand naar het vliegveld zal het niet veel verschillen in tijd.
 
Dennis
zo'n auto huren lijkt mij wel wat,ik zag dat het dorpje neratovice zo'n 35 Km verder ligt, dat doen ze dus wel? en weet jij hoe het gaat met een eventuele borg en huur prijs, zijn de prijzen normaal?
grt R
 

dennuzzz

Donateur
Dat is geen probleem, hij regelt het voor mij ook altijd...

Borg in euro of Kc. Geen gelul met 10 verzekeringen als voorruit enz. 1 verzekering, verlaging ER mogelijk voor paar euro per dag afh van periode. Ook extra bestuurder geen probleem, navigatie is ook vaak te gebruiken...

Voor ik meen 300 kc (per keer) regelt hij het halen en brengen naar Ruzyne. Eea zal misschien ook afhangen van de periode van de huur. Ik huur meestal minimaal een week. Schrijf hem aan voor de prijs....in het engels, het is een respectabele zakenman...Prijzen zijn (vind ik) acceptabel voor Nederlandse begrippen...Een gepoetste Roomster voor bijvoorbeeld rond de 35 euro per dag...

voor verdere vragen kun je me ook even bellen...Mijn tel.nr kun je krijgen via pb...

grt,
dennis
 
Station Praag Bubenec is overigens een heel leuk stationnetje langs de weg die naar de luchthaven leidt, verscholen achter wat struikjes (stuk of drie) over een zandpad te bereiken.
Binnen is een loket, met een loketbeambte die ook de taak van stationchef waarneemt. Tijdens de spitsuren rijden er twee treinen naar het hoofdstation, terwijl om de zoveel minuten een bus voorbij raast.
En daarmee stoppen er meer treinen dan op Praha Vysehrad waar de stationschef trouw zwaait met zijn spiegelei, maar nooit een trein stopt.

Het is in de voortrazende wereld een oord van schoonheid en in zichzelf verzonken rust. Met graagte mis ik daar een trein en droom verder van onthaasting.

Ik adviseer dus met klem: reis via Bubenec!
 
Masarykovo Nádrazi is toch ook al heel mooi? Zeven minuten lopen vervolgens, langs ook nog een heel leuk antiquariaat.
Maar je hebt natuurlijk gelijk, ik droomde weg bij die herinneringen aan dat stationnetje...
 
Hoi Dennis en andere lezers.
Het is even stil geweest ,maar dit komt omdat we op vakantie waren en daarna lijkt wel of je alles moet inhalen, en mijn dochter heeft een huis gekocht in ,jawel Assendelft, kom ik nog dichter in de buurt.
Ik heb via m'n werk nog even contact gehad met een kantoor in Praag om te bemiddelen maar op het laatste moment kwam de creditcard nog binnen en heb ik met die kaart gewoon in het nederlands een auto gehuurd, Polo besteld en voor dezelfde prijs een Golf variant gekregen.maar evengoed bedankt voor de goede tip dit was anders mijn redding geweest.
natuurlijk ook de anderen bedankt voor de reactie, hartverwarmend dat in deze tijd de mensen tijd steken in volkomen onbekenden.
we spreken elkaar misschien nog wel.
groetjes,
Roelof
 
Bovenaan