Met FlixBus vanuit Nederland naar Tsjechië

Topic in 'Vervoer' gestart door Ad Verschoor, 14-07-2016.

1. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

Weer uitbreiding FlixBus in Nederland

FlixBus start met ingang van vandaag nieuwe internationale trajecten vanuit Arnhem/Nijmegen en vanaf Enschede, Eindhoven en Hengelo.

Vanuit Arnhem en Nijmegen wordt er o.a. gereden naar Praag.

Naast de nieuwe verbindingen vanaf Nijmegen en Arnhem start FlixBus ook met het rijden vanaf Enschede, Eindhoven en Hengelo naar Tsjechië.

Voor meer informatie: www.flixbus.nl

2. Jammer, geen fiets mee.

3. kuurgast

kuurgast Donateur

Bron flixbus.nl/reistips/fiets-in-de-bus.

4. helaas, stopt niet in Švihov!

5. Nou ja!
    Ik dacht, ik ga vanaf Karlovy Vary naar Amsterdam.
    Typ de gegevens in, met fiets.
    Antwoord: geen fiets mogelijk.
    Dus.......

6. Hallo ik wil volgend jaar naar sluknov met de flixbus maar weet iemand of hij in de buurt van Sluknov stopt ?

7. Graltena, Pelhřimov en bruinh vinden dit leuk.
  8. Ad Verschoor

Ad Verschoor Donateur

FlixBus wil Eurolines kopen

FlixBus en Transdev Group beginnen exclusieve onderhandelingen over de verkoop van de Eurolines langeafstandsbus-services. Momenteel heeft Eurolines operationele bedrijven in Frankrijk, Nederland, België, Tsjechië en Spanje met een busnetwerk dat zich uitspreidt over 25 landen. Binnen Frankrijk opereert Eurolines ook onder het Isilines-merk.

Jochen Engert, oprichter en CEO van FlixBus: ‘Deze aankoop zou onze positie als marktleider in Frankrijk versterken en zou, door de integratie van de netwerken van Eurolines en Isilines, ons Europees bereik nog verder vergroten. Door deze integratie zou FlixBus een nog vollediger en diverser aanbod hebben om nog meer passagiers te kunnen bedienen. We streven ernaar om de eerste keuze te zijn voor reizigers overal in Europa.’

Thierry Mallet, CEO van Transdev Group: “Het besluit over exclusieve onderhandelingen over de potentiële desinvestering van Eurolines sluit aan bij Transdevs strategische planning. Dit zou het voor ons mogelijk maken om onze middelen te richten op de kern [ipv ‘het hart’] van ons bedrijf, openbaar vervoer en B2B-transportservices door de combinatie van kwaliteit voor de beste prijs, technologische en digitale innovatie, met de specifieke bedoeling om de ervaring van de klant te verbeteren.’

Engert: ‘Ook al hebben we grote plannen voor uitbreidingen naar nieuwe markten, we zullen in onze huidige kernmarkten blijven groeien. De aankoop van Eurolines zou ons Europees netwerk sterken en onze organische groei in Europese kernmarkten aanjagen.’

Bron: travmagazine.nl

9. Het Franse BLA BLA BUS , wil in Duitsland de concurrentie aangaan met Flixbus, wat ik hoorde wil men ook in de Benelux busreizen aanbieden, over Tsjechië heb ik niets gehoord, misschien in een later stadium.
    Volgens mij kun je op de site van Bla Bla Bus ook meereizen met mensen die ruimte overhebben in hun privé auto, tegen een redelijke betaling, in het verleden heb ik dat ook overwogen, alleen ik heb mijn auto altijd vol als ik naar Nederland ga.

10. Voor meerijden moet je op Bla Bla Car zijn. En als je op de juiste datum naar de juiste richting wil, is het zeker een goed alternatief. En zeker als je iemand hebt die een beetje doorrijdt, een stuk sneller dan de bus.

11. kuurgast

kuurgast Donateur

12. Hier zijn alle Tsjechische bestemmingen van FlixBus te zien.

13. Een kennis van mij boekte een reis met Flixbus naar Liberec. Moest in Berlijn overstappen. De bus kwam nooit want op dat tijdstip is er helemaal geen bus van Berlijn naar Liberec. Moest omboeken via Praha. Vele uren later kwam hij op het punt van zijn bestemming.

14. Hoeveel uur? oorzaak ligt niet altijd bij Flixbus, iemand wilde ons bezoeken, en ik had beloofd haar af te halen in Deggendorf, ongeveer 100 km van ons vandaan, ik had haar aangeraden in Amsterdam op te stappen, dan heeft men een directe verbinding, maar mevrouw eigenwijs, stapt in Arnhem op en reist naar Dresden, ook vlak bij Tsjechië, zo de gedachte, en of ik haar daar op wil halen, mooi niet, is meer dan 300 km, dan volgende dag zij naar Deggendorf, had de telefoonlader vergeten, dus geen contact over de aankomst, in de avond om acht uur is ze aangekomen, als bijdrage aan de door mijn vrouw te koken maaltijden bracht ze een zak macaroni mee.

Kohout en Olivier vinden dit leuk.
  15. En ik veronderstel dat dit nu een hele vage kennis is geworden.....:)

Kohout en PuNkEnStEiN vinden dit leuk.
  16. Wilde heel graag nog een keer terugkomen, ik heb het op de lange baan geschoven (lees nooit meer). Onze ervaringen met bezoekers de afgelopen 18 jaar zijn nogal "wisselend", vandaar dat we het rustig aandoen met uitnodigen. Ervaringen die ik destijds in Frankrijk heb opgedaan, herhalen zich deels. Misschien ligt het aan ons en hebben anderen betere ervaringen?

17. Bij bovenstaande reis was de boeking geheel door Flixbus schriftelijk vastgelegd. Hij stond wel raar te kijken in Berlijn. Ik wilde de juiste aankomst in Liberec zoeken en vond geen informatie van Flixbus. Fout lag dus duidelijk bij hun boekingssysteem.

18. ik zie iedere dag net voor het middaguur een Flixbus over de straat van Zgorzelec naar Liberec rijden.Waar komt deze bus vandaan?

Deel deze pagina