FlixBus

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ad Verschoor

Donateur
Weer uitbreiding FlixBus in Nederland

FlixBus start met ingang van vandaag nieuwe internationale trajecten vanuit Arnhem/Nijmegen en vanaf Enschede, Eindhoven en Hengelo.

Vanuit Arnhem en Nijmegen wordt er o.a. gereden naar Praag.

Naast de nieuwe verbindingen vanaf Nijmegen en Arnhem start FlixBus ook met het rijden vanaf Enschede, Eindhoven en Hengelo naar Tsjechië.

Voor meer informatie: www.flixbus.nl
 
Het Franse BlaBlaBus wil in Duitsland de concurrentie aangaan met Flixbus. Wat ik hoorde, wil men ook in de Benelux busreizen aanbieden; over Tsjechië heb ik niets gehoord, misschien in een later stadium.
Volgens mij kun je op de site van BlaBlaBus ook meereizen met mensen die ruimte overhebben in hun privé auto, tegen een redelijke betaling. In het verleden heb ik dat ook overwogen, alleen ik heb mijn auto altijd vol als ik naar Nederland ga.
 
Voor meerijden moet je op BlaBlaCar zijn. En als je op de juiste datum naar de juiste richting wil, is het zeker een goed alternatief. En zeker als je iemand hebt die een beetje doorrijdt, een stuk sneller dan de bus.
 
Een kennis van mij boekte een reis met Flixbus naar Liberec. Moest in Berlijn overstappen. De bus kwam nooit want op dat tijdstip is er helemaal geen bus van Berlijn naar Liberec. Moest omboeken via Praha. Vele uren later kwam hij op het punt van zijn bestemming.
 
Hoeveel uur? Oorzaak ligt niet altijd bij FlixBus. Iemand wilde ons bezoeken en ik had beloofd haar af te halen in Deggendorf, ongeveer 100 km van ons vandaan. Ik had haar aangeraden in Amsterdam op te stappen, dan heeft men een directe verbinding, maar mevrouw eigenwijs stapt in Arnhem op en reist naar Dresden. Ook vlak bij Tsjechië, zo was de gedachte, en of ik haar daar op wil halen. Mooi niet, is meer dan 300 km. Dan volgende dag zij naar Deggendorf, had de telefoonlader vergeten, dus geen contact over de aankomst. In de avond om acht uur is ze aangekomen, als bijdrage aan de door mijn vrouw te koken maaltijden bracht ze een zak macaroni mee.
 
Wilde heel graag nog een keer terugkomen, ik heb het op de lange baan geschoven (lees nooit meer). Onze ervaringen met bezoekers de afgelopen 18 jaar zijn nogal "wisselend", vandaar dat we het rustig aandoen met uitnodigen. Ervaringen die ik destijds in Frankrijk heb opgedaan, herhalen zich deels. Misschien ligt het aan ons en hebben anderen betere ervaringen?
 
Bij bovenstaande reis was de boeking geheel door Flixbus schriftelijk vastgelegd. Hij stond wel raar te kijken in Berlijn. Ik wilde de juiste aankomst in Liberec zoeken en vond geen informatie van Flixbus. Fout lag dus duidelijk bij hun boekingssysteem.
 

Ad Verschoor

Donateur
Nieuwe busverbinding Maastricht - Praag

Vanaf Maastricht is het voortaan mogelijk om een rechtstreeks Flixbus te pakken naar meerdere Europese steden, waaronder Praag. Flixbus heeft daarmee de internationale verbindingen uitgebreid.

Bron: 1limburg.nl
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan