Met de trein van Praag naar Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

hallo,

ik heb een vraagje zaterdag 21 feb land ik in Praag (met het vliegtuig).
Ik heb overal proberen uit te zoeken of er ook een trein vanuit Praag naar Vrchlabi gaat en zo ja hoe laat die dan ongeveer zouden gaan.. Als iemand dit weet of weet hoe ik dit op kan zoeken zou u mij dan een berichtje kunnen doen?

Groetjes Sanne
 
Deze vraag is al vaker gesteld. Je neemt de bus (100) naar het metrostatio Zlin. Daar neem je de metro naar het eindpunt Cerny Most en daar staat dan de bus die naar Vrchlabi gaat. Totaal doe je er ongeveer 2,5 uur over.
 
Dat kost ongeveer omgerekend €5,-. Hoe laat kom je aan, want de bus rijdt niet de hele avond. Vergeet niet je kaartje van bus 100 als je die uit een automaat haalt te stempelen. Je kunt kaartjes kopen bij een automaat, maar dan moet je wel kronen hebben.
 
oke, we komen in de ochtend aan rond half 12 dus dat moet opzich wel lukken. oke kronen kunnen we daar nog steeds pinnen toch of niet? haha het is al weer 5 jaar geleden dat we er zijn geweest!
 
Oke helemaal supper dus zo als ik het zie op die site, kan ik om 14.45 de bus nemen die rechtstreeks naar vrchlabi nemen en hoef ik niet over te stappen? de kaartje kan ik bestellen maar ook daar kopen? we hebben geen bagage mee dat nemen de anderen in de auto mee!
 
Je kunt een kaartje kopen op het busstation. Dan heb je een gereserveerde plaats. Stoelnummer staat op het kaartje. Je hoeft dan ook niet in de rij te staan, maar mag naar binnen. Je kunt ook een kaartje bij de chauffeur kopen, maar als de bus vol is, is de bus vol.

Om 13.05 gaat er ook een bus rechtstreeks naar Vrchlabi. Als je geen bagage hebt, kun je die misschien ook nog halen. Je bent in ongeveer een kwartier bij metrostation Zlin en dan doe je er ongeveer een uur over om bij Cerny Most te komen.
Jullie zitten in Vrchlabi zelf of moet je vandaar nog verder?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is wisselvallig en het scheelt ook waar je bent. In Vrchlabi is de laatste dagen sneeuw gevallen, maar vanmiddag regende het. Op de pistes ligt genoeg sneeuw en bij temperaturen onder nul worden de sneeuwkanonnen ingezet als dat nodig zou zijn.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan