Met de trein van Cesky Krumlov naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Is het eigenlijk te doen om met de trein van Cesky Krumlov naar Praag te gaan? Moet je dan vaak overstappen, en hoe lang doet de trein er ongeveer over?
 
4 uur is inderdaad wel heel erg lang.
Wij rijden meestal met de auto naar 'n plaatsje vlak bij Praag en nemen dan daar de trein.
Heb je geen last van het parkeren en je bent meteen in het midden van Praag.
 
Ja, of we parkeren net aan de rand van Praag en gaan met de Metro.
Alleen gaan volgend jaar mijn broer en zijn vriendin mee. En ik vroeg me af of het dan te doen was als een stel alleen naar Praag wil, zonder auto. Maar dat is niet handig dan regelen we wel iets anders. En we hebben nog tot mei om te beslissen waar we precies heen willen.
 

pepo

† In Memoriam
Reken maar, dat je met de auto naar Praag zeker 3 uur kwijt bent, als alles goed gaat. Het is tenslotte wel plm 180 km.
 
Daarom gaan we dit jaar ook eerst 2 nachtjes naar omgeving Praag. Voor volgend jaar laat ik het een beetje aan mijn Broer en zijn vriendin over wat ze willen. Ze zijn al eens in Praag geweest, lang geleden, en Cesky Krumlov leek ze wel leuk. We kunnen natuurlijk altijd een plekje er tussen in zoeken.

Mij persoonlijk maakt het niet uit, als we maar naar tsjechië gaan :lache:
 
Ik ben vorig jaar vanuit Majdalena (ook zuid Bohemen) naar Praag gegaan met de trein. Inderdaad bijna 4 uur heen en 4 1/2 uur (vertraging) terug. Maar wat hebben we genoten, mooie ontmoetingen, mooie uitzichten, lekker rustig, geen gehaast etc. Ik zou het zo weer doen. Onze buren op de camping waren met de auto gegaan en hadden er net zo lang over gedaan en dan nog een plekje zoeken voor de auto.
 
We willen zeker keer een leuke route doen met de trein, want ook dan zie je ongetwijfeld zeer mooie plekjes voorbij komen. Dus dat staat wel op het programma voor onze aanstaande vakantie in November, aangezien dan de meeste bezienswaardigheden toch dicht zijn.
 
Bovenaan