Met de camper naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo,

We hebben een camper gekocht en hadden graag in de paasvakantie van 2009 Praag bezocht.
Wat is de best camping om met het openbaar vervoer naar Praag te gaan, met eetgelegenheid op de camping of te voet bereikbaar en dichtbij winkels en een bakker?

dank voor uw reacties
 

Vodnik

† In Memoriam
Dag Annietje,

Er is in centrum praag een camper / caravan terrein. dit ligt op een eiland tegenover Vysehrad (de oudst burcht in praag, ouder dan Hradcany, moet je zien!!). Het zijn goede plaatsen en in de zomer gaat er een pontje van dit eiland naar de wal (de camperplaatsen zijn overigens gewoon over weg te bereiken, echter als je dat moet lopen is het een flink stuk) Ik weet alleen niet of dit pontje al rondom pasen vaart!
hier www.volny.cz/convoy meer informatie.

Er zijn meer camperplaatsen maar die liggen toch wel buiten praag en niet zoals in veel andere grote steden net aan het eind van een OV lijn.
Je kan natuurlijk ook op een P&R plaats gaan staan, dat is wij meestal doen.

Groet Pieter

nog even een aanvulling: bovengenoemde camping ken ik (is nl ook jachthaven) maar er is nog een mogelijkheid, weliswaar verder van centrum maar er is OV (en goed OV!)
Ik ken deze plaats alleen vanaf het water maar ziet er wel goed uit.
Zie: http://www.mapy.cz/#x=133034336@y=135758560@z=16@mm=ZP

www.kotvacamp.cz
 
Je hebt het over het eiland Cisarska louka in de wijk Smichov, Pieter. Daar zijn zelfs twee campings, allebei goed bereikbaar met de camper. Op de eerste camping heb ik ruim 10x mijn vakantie doorgebracht. Je kan daar namelijk ook hele eenvoudige kamertjes huren met uitzicht over de Moldau. Beide campings zijn leuk voor de niet-veeleisende kampeerder. Wie wat meer luxe wil, moet hier beslist niet heengaan!
Het pontje vaart volgens mij alleen in het hoogseizoen en zelfs dan nog niet altijd.

www.caravancamping.cz en www.volny.cz/convoy
 
zou niet met camper op p&r staan , alhoewel deze vaak beveiligd zijn
zou t niet de eerste camper zijn die opengebroken wordt.
advies, rij een van genoemde campings op voor de kosten hoef je t niet te laten. buiten praag liggen diverse campings welke bijna allemaal wel aan openbaar vervoer liggen. in het hoogseizoen is reserveren wel verstandig. voor eendags bezoek zou je ook bij een grotere supermarkt parking kunnen gaan staan ene tesco of zo.
voordeel is dat je veel verlichting om je heen hebt.
veel plezier in Tsjechië
 
Hallo,

Deze zomer stonden we een week op sunnycamp in Praag. Dit is een zeer verzorgde stadscamping met uitstekend sanitair. De eigenaars zijn vriendelijke mensen en spreken goed engels. Je kunt er lekker eten in hun restaurant. De camping ligt een kwartiertje wandelen van de metro.
Kortom een aanrader.

Vele groeten,
kuve
 
In 2007 hebben wij 3 nachten op Prager camp gestaan. Een kleine camping achter een woonhuis (eigenlijk dus in een flinke tuin). Het is aan de rand van Praag in een rustig woonwijkje.
Je staat er rustig, sanitair is schoon en netjes. De camping is ommuurd en bij de ingang kom je langs de eigenaar. Het kwam heel veilig over.
Aan het eind van de straat de bushalte, bus rijdt om de 10 minuten naar de metro. \\met de metro zit je in een kwartiertje in het centrum.
Een bakker in de straat van de camping.
Groetjes, Sonja.
 
Hallo allemaal,

Bedankt voor al jullie reacties. Na veel zoeken en afwegen zijn we naar Autocamp Trojska - Trojska 157 geweest: www.autocamp-trojska.cz
Is één van de vele garden campings in Troja. Het is kleine camping waar zo'n 15 caravans of campers kunnen staan. Er zijn ook kleine houten huisjes te huur en er zijn kamers met ontbijt.
Het is er heel erg proper, 5 min stappen en je bent bij de tramhalte die je in min in het centrum van Praag brengt.
Misschien niet echt geschikt voor mensen met kleine kinderen, er is geen speelruimte of zwembad aanwezig.

Praag is een prachtige stad, wie twijfelt, zeker doen en we hadden nog mooi weer op de koop toe.
 
Bovenaan