Met de auto naar Praag

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Ben niet naar Praag geweest maar richting Reuzengebergte en geen problemen gehad. Overal grote wegen en alleen als je echt de bergen in gaat wordt het smaller, hoger slechter wegdek en zelfs dat is helemaal niet erg.
Naar Praag verwacht ik dat totaal niet.
Je hebt wel een tolvignet nodig die je bij de grens moet kopen, zie het topic daarover bovenin de rubriek "Vervoer", en verplichting met de lampen aan te rijden. Met drank op achter het stuur is verboden.
 
Oh gelukkig dat je geen smalle wegen verwacht naar Praag. Je stelt me gerust :-)
Ik vind het gewoon doodeng in de bergen te rijden. Maar wil deze reis graag proberen.
Ik drink nooit dus dat gaat goed komen. Ik had het gezien van het Vignet. Bedankt voor de tip over de lampen, dat had ik nog niet gezien.
 
Beste allebei, bedankt voor de reacties. Geen enge bergwegen dus?
Het lijkt me leuk om met de auto te gaan. Alleen dat houdt me nog tegen....

Wij hebben geen bergen zien staan op de weg onderweg naar Praag. Alleen tegenover ons hotel staat een flinke berg, maar goed, daar loopt een kabelbaan naar toe, dus staat de auto mooi in de garage. Door Praag rijden is ook niet eng, Parijs is veel erger:zwijg:
 

kuurgast

Donateur
Zie op googel vertraging tussen Leipzig en Dresden.
Heb 2 routes van Nijmegen richting Praag via A38.... volgens googel is dat 7 u. 47 min. en mapy 10:36 h ???
Afstand van beide is zelfde aantal kilometers. Calculeert mapy de vertraging bij Leipzig al in? :confused:
 
Bovenaan