Merkkleding in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

C en A is toch ook een echt merk? Vorige week heb ik daar kleding gekocht die toch echt een stuk goedkoper was.
 
ja de echte merkkleding scheelt niet veel. in nederland betaal ik bijvoorbeeld voor teenslippers rond de 6,50 en in tsjechie 199 kronen. kan je beter naar de markten gaan.
 
C en A is toch ook een echt merk? Vorige week heb ik daar kleding gekocht die toch echt een stuk goedkoper was.
:lache: Ja, als je het zo bekijkt!!
Maar onder merkkleding bedoelen ze volgens mij merken als Adidas en nog een heleboel andere die ik allemaal niet ken omdat ik geen reclame ga lopen en daar dan ook nog meer voor moet betalen dan voor andere kleding!! :lache:
 

char

† In Memoriam
Dames, mag ik even opmerken dat het gros van de "Merkkleding" uit dezelfde landen komt, waar ook de "Nepkleding" vandaan komt! Soms, maar niet altijd, is er een verschil in de arbeidsomstandigheden . In een naai-Fabriek waar nep gemaakt wordt, werken kinderen (v.a. 6 jaar) en vrouwen gemiddeld voor 1-2 euro per dag. 1 dag is dus wel minimaal 12 uur werken. Zonder pauzes en voor toilletbezoek moet je toestemming vragen!! Die plaspause gaat van je tijd af!!! Bij de "Buren", waar Merkkleding gemaakt wordt, is het onder internationale druk, en de druk van de kopers van deze merken, gelukkig iets beter! Gemiddeld 3 euro per dag en maar 10 uur per dag werken. En, oh ja, er worden geen kinderen onder de 10 jaar aangenomen! Veel plezier met jullie echte / nep kleding, tasjes, schoenen, etc. Zouden die kinderen en vrouwen niet beter naar een school moeten gaan? Leuk zo'n nep T-shirt, tas, etc. En ik weet ook wel dat de Vietnamezen in Tsjechie ook moeten leven. Maar waarom denken jullie dat al die spullen overal voor dezelfde prijs aangeboden worden? juist ja. Mafia. Nu valt het weer een beetje mee, maar vroeger stonden ze op de markt, voor een hap rijst en een minderwaardig onderkomen.
Zo kan het ook lopen.
Carlo.
 
Volgens mij kunnen we dan maar het beste allemaal in ons blootje gaan lopen, want bijna alle kleding, merk nep of wat dan ook komt tegenwoordig uit zo'n naaifabrieken.
Dit is iets voor de verschillende regeringen.
 
Dan kun je inderdaad alleen maar echte merkkleding kopen. Het gros van alle aangeboden kleding komt nog steeds voort uit kinderarbeid. Dus álle kleding op de nederlandse markten, en de Zeeman, Henk ten Hoor, Bentex, noem maar op. Niet iedereen kan zich 'frisse' kleding veroorloven.
Maar ik neem aan dat Carlo dus alleen maar in echte Adidas loopt.
 
Kleding en schoenen

Ik weet niet in welke categorie hij moet, dus ik heb hem hier maar neer gezet. Zelf heb ik ook al een beetje bij 'zoeken' rond gekeken, maar niet echt iets kunnen vinden.

op school hoorde ik dat nike's in Tsjechie veel goedkoper zijn dan in Nederland. En kleding ook.
Is dat ook zo....?

Als een paar Nike's hier 90 euro is, hoe duur zou het daar dan zijn?
En als hier een shirtje 30 euro is, hoe duur is het daar dan ?

Alvast bedankt.
Xx Janine
 
Hoi Janine,

Mijn ervaring is dat als je echte merkkleding/schoenen koopt het niets (bijna niets) uit maakt in prijs of je het in Nederland of Tsjechie koopt. Ik heb zelfs het idee dat je in Nederland iets voordeliger uit bent.
Volgens mij kun je in CZ wel meer nep merkkleding krijgen, en dat is natuurlijk wel een stuk goedkoper maar vaak ook minder van kwaliteit...
 
Wij kochten de Nike gympen van onze zoon veelal in de Sportisimo, alleen de Gympen die in de aanbieding waren scheelde in prijs.
Ook kopen we tegenwoordig shirts in een sportzaak, alleen degene die "SLEVA" zijn, anders kun je het beter in Nederland kopen.
Voorbij Znojmo op de grens van Tsjechië naar Oostenrijk zit een stukje "niemandsland" daar zitten sportzaken van o.a. Nike, Adidas, Puma etc. Daar was het wel goedkoop, de nieuwste modellen voor weinig (het is daar TAXfree)
 
Oke. Bedankt.
Want wij gaan met de school een week ergens heen.
En Tsjechie leek mij wel leuk. We gaan sporten enzo.
En ik hoorde dat alles veel goedkoper is enzo....

Maar dat valt dus wel mee...
 
Horen we ook nog hoe het is geweest?
Dat zou heel leuk zijn voor ons.

Een kort verslag met foto`s? bijvoorbeeld?

In ieder geval veel plezier.
 
Van wat ik tot nu toe in Midden en Oost-Europa heb gezien is merkkleding stukken duurder dan in NL.

In Kiev waren de prijzen in de Tommy HIlfiger winkels liefst 25% duurder voor hetzelfde product als in NL.

Electronica en merkkleding gewoon in NL kopen. ;)
 
Bovenaan