Merkkleding in Tsjechie

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

De nep-kleding raakt enigszins uit zwang. Je ziet op de markten steeds minder merk, die vervangen wordt voor echt leuke en goede kleding. Voor 8 euro koop je een supermoderne hippe spijkerbroek met alle toeters en bellen voor je dochters. Mijn dochter van 13 draagt ze ook, we kopen elke zomer een flinke stapel voor de rest van het jaar. En dan heb je een of ander aziatisch merk, maar het valt helemaal niet op, het is gewoon populair spul.

En wat betreft het 'smokkelen' dat valt best mee. De douane is meer op zoek naar sigaretten dan naar kleding. Bovendien, als je de kleding in je koffers doet en caravankastjes, zonder labels, kan niemand toch zeggen dat 't uit Tsjechie komt?
 
bij strazny,, is nog altijd veel merkkleding te koop.
maar ook veel tasjes: louis vuitton..chanel etc..
k verheug me nu al op de zomer.. ik koop daar alles asia shops leeg!
maakt me niet uit of het nep is.. de prijs is er ook na! greetings;)
 
Oh, en wat voor KimDion erg belangrijk is, AFDINGEN!!

Een spijkerbroek kost 8-10 euro
Een winterjas 20 euro
Zomerjas 10-15 euro
Shirtjes plm. 5 euro
Etc.

En ze vragen voor een spijkerbroek rustig 30-40 euro, hoor. Maar niet doen dus!
 

Maria

Geroyeerd Lid
Misschien een domme vraag, maar heb je niet een beetje het idee dat je voor lul loopt in NEP merkkleding? Is het zo belangrijk om mee te doen?
 

Lukas15

Geroyeerd Lid
Toevallig vanochtend nog op het journaal. Nep-merkkleding. Word je ermee betrapt (niet als het één shirtje is) dan wordt het in beslag genomen en heb je een boete van 200-300 euro aan je broek. Dat was dan weliswaar merkkleding uit Azië, maar voor Tsjechië zullen toch ongeveer dezelfde regels gelden? Sterke advocaat die je daar nog uit kan praten.
 
Ik heb wel degelijk merkkleding van de Vietnamees die niet van echt te onderscheiden is. Er is ook wel veel troep, maar als je goed kijkt naar materiaal zijn er best mooie spullen.
 
Ik was eens in 1 van die winkel, zag ik een baseball pet van het auto merk BMW. Op de achterkant stond www.com.bmw:deuk: :deuk: Is dit nep of niet???:D

Of shirtjes van lacoste met een logo die 3 keer zo groot is. Je kan wel vrij snel zien wat nep is in ieder geval:oeps:
 
Ik weet dat veel tsjechische mensen een hekel aan deze Asia shops hebben, en proberen ze liever te weren. Deze winkels moeten het meer van toeristen hebben.

Daarom denk ik dat veel tsjechen deze kleding niet koopt en draagt. En over het algemeen zijn daar meer andere merken in dan in nederland.

Laatst had mijn vriendin in praag een sport tas gekocht bij een duurdere winkel. 2 maand later lag hij in de asia shops(bijna hetzelfde dan.), jah dan word je idd toch wel een beetje gefrustreerd......
 
Kijk en dat snap ik dus niet, ze kocht die tas toch omdat ze 'm mooi vond en niet vanwege de prijs??
Ik zou het trouwens ook niet leuk vinden als ik 'n tas zou kopen en 2 weken daarna zou iedereen er mee rond lopen.:D
 
Ach , hoe vaak koop je iets in een `dure`winkel en een week later hebben ze een of andere uitverkoop. Verschil van zo`n 50 procent is niet ongewoon.
dan baal je ook.:snotter:

Hilde
 
Laten we wel wezen, echte merkkleding is van goede kwaliteit. Een echt voetbalshirt wordt niet minder na 50 keer wassen, het shirt van de Vietnamees heb je tegen die tijd al weggegooid. Zo ook tassen, de Eastpak van de vietnamees gaat voor schoolboeken ongeveer 1/2 jaar mee. Maar een tasje van de vietnamees dat wat minder zwaar beladen wordt, bv als gymtas, gaat erg lang mee.
Ik koop veel merkkleding voor mijn dochters, maar dan kleding waar geen levensgrote logo's op staan. Het gaat mij om het soort kleding, originaliteit en materiaal- en kleurkwaliteit. Deze kleding gaat veel langer mee en blijft mooi. Bovendien loopt juist niet iedereen er in. De winterjas van Salty Dog van vorige winter voor mijn jongste dochter heeft ze de afgelopen winter opnieuw gedragen en ziet er nog uit als nieuw. Ik kan hem dus nog weer verkopen via marktplaats. Goedkope jassen waren bij mij na 1 winter volledig afgedragen want ze spelen graag buiten. Bovendien is merkkleding minder duur als je goed oplet, ik koop het bij voorkeur voor 1/2 prijs in de opruiming (Cars of Carbone), Jottum koop ik 2e hands op Marktplaats en verkoop ik later nog weer. En veel outlet voor minder dan de 1/2 prijs.(Zazi, Mim-Pi) Zijn ook niet echt de merken waar je mee gezien moet worden, is ook niet bij de Vietnamees te koop, maar wel mooi en verzorgd.
 
dank je wel

ik wou jullie even bedanken voor de reacties
mijn dochter heb het ook gelezen
ze vindt juist de kleding mooi van verschillende merken maar in het echt is het niet te betalen
daarom zeg ze doe dan maar nep ook al heb ik er maar een jaar plezier van. volgend jaar is er weer wat anders in de mode.ze heb ook gewone kleding van de zeeman en zo maar dan zeg ze ma heb je op de markt gehaald he .want ze wil niet voor de rest weten dat ze kleding van zeeman draagt terwijl ze daar tegenwoordig super kleding hebben.Slaag er zelf ook vaak.
groetjes karin
 
Nou Karin je ziet wat 'n simpel vraagje hier teweeg kan brengen;)

Ik vraag me wel af of je eigenlijk inmiddels weet of er ook Asiamarkten zijn bij de grensovergang waar julie gebruik van maken?
 
Bovenaan