marktplaats.......

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

kuurgast

Donateur
Goedemiddag, ............
een Tsjechisch mobiel nummer hebben ter verificatie, dan pas kan ik het emailadres zien van de verkoper.

:denk: :lezen: :nee:

Laat uw WhatsApp niet overnemen door oplichters

Nog steeds proberen oplichters met een smoesje toegang te krijgen tot WhatsApp-accounts van anderen. Vervolgens kunnen ze uit naam van deze gedupeerden weer andere mensen oplichten.

Hoe gaan de oplichters te werk? WhatsApp is gekoppeld aan een telefoonnummer. Maar niet aan de telefoon zelf. Wie op de hoogte is van uw telefoonnummer en van een verificatiecode die bij dat nummer hoort, neemt eenvoudig uw account over.

De truc is dus een verificatiecode te bemachtigen die bij uw nummer hoort. Dat doen criminelen door WhatsApp te downloaden op hun eigen telefoon, uw telefoonnummer als hun eigen nummer in te voeren en vervolgens de verificatiecode op te vragen. Die gaat per sms naar het ingevoerde telefoonnummer: uw nummer dus.

U krijgt dus een sms’je met een code. Vervolgens krijgt u, misschien zelfs (zogenaamd) van een bekende, het verzoek deze code door te sturen omdat deze per ongeluk aan u zou zijn verstuurd.
Stuur deze code niet door! Het versturen van codes gaat automatisch, en kan nooit ‘per ongeluk’ naar uw nummer worden verstuurd.

Heeft u de code toch doorgestuurd? Verwijder WhatsApp dan direct van uw telefoon en installeer de app opnieuw. U krijgt vervolgens zelf weer de verificatiecode toegestuurd.
Bron fraudehelpdesk.nl.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen, dat is dus wat ik allemaal niet nodig heb. Ik hoef van niemand een telefoonnummer of een verificatiecode. Dat zou ik ook nooit van iemand vragen. Je moet op die site om het emailadres te kunnen zien een telefoonnummer hebben waar een verificatiecode heen gestuurd kan worden, dan krijg je dat email adres te zien(voor zover ik er wijs uit wordt). Dus als iemand dat zou kunnen en willen doen dan hoeft er geen eens een telefoonnummer of een verificatiecode uitgewisseld te worden. Dan zou ik alleen het emailadres van de verkoper krijgen.
Maar zeer goed dat u dit uiteenzet.

Met vriendelijke groet,

Daaf
 
Bovenaan