Markten omgeving Vrchlabi

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Goeiedag,

Ik heb heel wat rondgekeken op dit forum, maar ben er nog niet echt achter gekomen in welke plaatsen markten zijn.
Zijn er wel markten met van alles en nog wat of alleen maar tweedehandsmarkten?

Ook vraag ik me af waar in de omgeving van Vrchlabi vietnamese markten zijn waar ze ook namaakspul verkopen (achter de toonbank ;)).
 
De meeste Vietnamezen hebben nu hun eigen winkels. De ene groter dan de ander en eigenlijk wordt er niet meer onderhandeld over de prijs. Het zal nog wel kunnen, maar wordt niet altijd op prijs gesteld. Er zijn zelfs winkels die bij de kassa een briefje hebben hangen met daarop ' festpreise '
In Vrchlabi is wel 1x per twee weken een boerenmarkt. Zoek je een grote markt dan is de voorjaarsmarkt in Jilemnice misschien wel iets. Deze is op 17 mei.
 
Wij zijn er 21 juni tot 28 juni. En vinden het niet erg om een stukje te rijden om een markt te bezoeken
maar ja ...... moet ik wel weten waar ze zijn.

Heb hier op het forum ook gelezen dat er div markten in polen zijn.
Maar wil er ook wel een aantal bezoeken in Tsjechië.

Maar er zijn dus geen "standaard wekelijkse markten" in de dorpjes in de omgeving ?
 

kuurgast

Donateur
Bleší trh = rommelmarkt.
Vietnamese markten is een heel topic te vinden op het forum als je zoekt.
Of gebruik zoekterm "Poolse markt".
De markt in Jicin is zeker een aanrader. Veel markten zijn "boerenmarkten" met zoveel mogelijk lokale producten.
Je ziet ook langs de weg vaak kraampjes/busjes staan met brambory/aardappels of andere spulletjes. Afgelopen week zag ik bv vliegers die langs de weg werden verkocht.
Om versnippering tegen te gaan zal ik binnenkort wat plaatsen in de rubriek Attracties & bezienswaardigheden over oa Lázně Bělohrad 19 -22 juni 2014.
 
Er zijn geen 2.de -hands spullen markten, er zijn wel 2.de-hands spullen winkeltjes en die noemt men BAZAR.Er zijn niet veel van want de meeste "rommel" wordt weggegooidt . Dat beteekend met conteiners in afvallgroeves gestort.Daarmee worden avgravingen en steengroeves bedoelt . Deze conteiners staan in gemeentelijke afvalhoeves en worden bewaakt.De mensen brengen hun spullen naar een bazar toe en bepaalen zelfs de prijs +bazartoelage.
 
Er is wel elke 2 a 3 weken in Tuhan een (kofferbak) verkoop. Erg leuk om even weer rond te neuzen als die rommelmarkt er is. Dit keer hebben we niets gevonden wat ons aan stond. Maar onze Staropramen lichtbak voor ons privé café hebben we er toch maar mooi voor een prikkie kunnen kopen.
Aan de weg net buiten Jicín op de weg naar Turnov zit een hele kleine bazar. Daar heb ik ook al veel spulletjes gekocht.
 
Bovenaan