Marklin winkels in Tsjechie?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

In Praag weet ik de volgende:

Er zit een klein winkeltje in winkelcentrum Eden, op de begane grond.

En een wat grotere op Mánesova 42, bij metro Jiřího z Poděbrad. http://www.ukralezeleznic.cz/

Maar of ze Märklin spullen hebben, weet ik niet.

Ik was in mijn jeugd ook bezig met treintjes, dus ik heb er nog steeds een oog voor, alleen het geld niet.
 

char

† In Memoriam
Zoek je het gewoon voor jouw hobby of voor de handel?

Tsjechie heeft een heel lange grenslijn met Duitsland. Om de Duitse verkopers niet voor hun bol te stoten, waren de prijzen in beide landen ongeveer gelijk (net als bijv. de prijzen van LEGO). Dat de meeste Tsjechen dit niet konden/kunnen betalen, deed niet ter zake. Maar het lijkt mij wel de reden waarom je zo weinig Marklin in Tsjechie kunt vinden.
Overigens is er elke week een veiling van speelgoedtreinen en toebehoren bij Catawiki.nl. Maar dat wist je waarschijnlijk al.

Char.
 
@dieter
Wij gaan in juni naar Tsjechie en zitten redelijk in de buurt van Plzen.
Dus als je nog wat kan vinden, graag!!

@ Char
Dit is puur voor mijn hobby, ik spaar Marklin locomotieven, vooral modellen waar er niet zo veel van zijn.

groet, Martin
 
Klopt helemaal, Kuurgast. De kaart achter de doorklik klopt niet, dan kom je in Rokycany, maar het ligt in Plzen aan de Slovanska, met de stad in je rug (bij het Gottwaldovstation, dat nu Hlavní Nadrazí heet, onder het spoor door) in de buitenwijk Slovany aan je rechterhand.

Misschien handig ze eerst even te bellen of te mailen!

Gebak weet ik niet. Maar het zou kunnen.
 
Bovenaan