Mapy.cz - Handigheidjes en weetjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Die gekleurde lijnen zijn wandelen/of fiets routesroutes. In iedergeval touristische routes. Dit kunnen lange afstandspaden zijn , maar kunnen ook een reeks aaneensluitende kortere wandelroutes zijn.
 
ik ben even wat aan het zoomen enz enz geweest en zie dan paarse groene rode en blauwe lijnen. kan iemand mij vertellen wat deze dan betekenen?
Waarschijnlijk heb je één van de lagen van de toeristische kaart aangezet, dan krijg je inderdaad de fiets- en wandelroutes, zoals Michel al aangeeft.
Die verdwijnen weer door de opties onder Turistická uit te zetten en terug te keren naar de standaardkaart (základní)

*EDIT*
Naar aanleiding van vragen van Rika hierheen gekopiëerd.

Wie nog meer handige dingetjes weet bij het gebruik van www.mapy.cz, kan dat hieronder posten.

mapy.jpg
 

Pelhřimov

Donateur
Je kunt ook een route plannen en afstanden berekenen met "plánovač trasy" / Měrěny (rechts)

Verder kan je hele oude kaarten en luchtfoto's bekijken: Historická en Fotomapa
Deze vind je onder "další mapy"

(Maar volgens mij is er al eerder hierover geschreven.)
 
Klopt Jeanne...
Het leek me echter leuk e.e.a. in een apart onderwerpje te bundelen.

Zo heb ik nog even geprobeerd pinautomaten in Trutnov te zoeken met de zoekterm Bankomat Trutnov en zie:

bankomaty.jpg

Je kunt ook eerst op Trutnov inzoomen en dan rechtsboven op de pagina de zoekfunktie (Najdi v okoli) gebruiken en daar Bankomat invullen.

bankomaty2.jpg
 

Pelhřimov

Donateur
Základní - Turistická - Stínování
Basiskaart - toeristisch - ?

Turistické trasy - Cyklostezky - Fotomapa - Další mapy
toeristisch - fietspad - fotokaart - volgende kaart
 
Je kunt op een bepaalde plek op de kaart inzoomen door met de linkermuisknop op die plek te dubbelklikken, door een enkele klik met de rechtermuisknop zoom je weer uit.

Je kunt ook op een bepaald gebied inzooomen door de controlknop vast te houden en het gewenste gebied te selecteren met je muis (de linkermuisknop vasthouden tijdens het selecteren)
 
Bovenaan