Mapy.cz - Handigheidjes en weetjes

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Had ik eerder moeten vermelden:

Een paar kennissen van ons zijn een keer vorstelijk verdwaald omdat de lokale houtvester zo vrij was geweest een perceeltje bos te oogsten/rooien. Daarmee was ook meteen de bewegwijzering op de bomen verdwenen... :fool:
In plaats van Malé Svatonovice waren ze naar Radvanice gewandeld.

Moraal: Altijd een wandelkaart meenemen :stout:
 
de reacties worden wel steeds leuker.
volgens mij wordt dit na de vakantie een verhaal om nooit meer te vergeten.
Gerben heeft al geen gevoel voor richting, dus ik ga toch maar een paar kaarten daar aanschaffen.
 
Heee, dat is leuk, die wandelingen op Mapy! Bedankt!:)

Wat de rode wandellijnen betreft: dit zijn zoals bij ons de LAW's (lange afstands wandelpaden). Hiermee kun je langere trektochten door het land maken. Met groen en blauw worden deze rode lijnen onderling met elkaar verbonden zodat je kunt 'overstappen'. De gele lijnen zijn vaak kortere verbindingslijnen. Volgens mij hebben ze deze gemaakt zodat je er een rondwandeling van kunt maken. Kijk maar eens op een wandelkaart, dan kun je het zien.
 
Voor zulke paden als het Pieterpad bedoel je? Daar zijn boekjes van met de beschrijving en kaartjes erin. Deze wandelingen zijn alleen lang zo goed niet aangegeven als in Tsjechie. Daar kun je ook "op" de markeringen en de wegwijzers lopen. Dat zou ik met de meeste LAW's in Nederland niet willen proberen!
 
Wie kan Tsjechisch vindt veel op wikipedia:
http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku_a_na_Slovensku

En de kleuren:
  • červená – dálkové nebo hřebenové trasy
  • modrá – významnější trasy
  • zelená – místní trasy
  • žlutá – krátké trasy, spojovací cesty, zkratky
Ik probeer dit te vertalen maar ik vrees dat het komt niet zo goed :P
  • rood - lange of bergen-top routes
  • blauw - belangrijke routes
  • groen - plaatselijke routes
  • geel - korte routes, verbinding wegen en afkortingen
 
nou ik ben nog steeds in de ban van mapy.cz.
we willen dus gaan wandelen met de kinderen,(lijkt me zoooo leuk)
en willen graag wat dingen zien in de zomer waar we anders winters gaan skieen.
Nou zitten we anders in rokytnice,maar nu dus in Harrachov,hotel fit en fun in de wijk ryzoviste.
in de winter skieen we op de horeni domky(rokytnice),en eten dan wel een paar keer in die week bij dvoracky (mijn schoonzus weet altijd een route binnendoor je wilt het niet weten)
Maar nu wil ik dus daar heen te wandelen,vanuit harrachov(ryzoviste) naar dvoracky,klopt mijn berekening dat dit dan ongeveer 4 kilometer is ???
 

kuurgast

Donateur
Wat kan ik met mapy.cz?

Kan iemand mij uitleggen wat ik met mapy.cz allemaal kan doen?Deze link kom ik in verschillende berichten tegen en weet niet wat daarmee mogelijk is.Op het gebied van internet moet ik nog veel leren en als ik dan Tsjechies tegen kom wordt het nog moeilijker om eruit te komen.:?:

Bvd Kuurgast.
 
Als je geen woord Tsjechisch kunt lezen is maps.google.nl ook best bruikbaar.

Over mapy hebben we ooit dit topic gemaakt maar niet echt bijgehouden. Wat mapy aangaat: Van proberen zijn de meeste kindjes geboren dus gewoon surfen en klikken!!:groet:
 

Freddy2005

† In Memoriam
Kan iemand mij uitleggen wat ik met mapy.cz allemaal kan doen?...

Gorrit heeft je vraag in het juiste topic geplaatst. Als je dit doorleest zal je al een heel eind komen. Maar zeker alles uitproberen en inzoomen tot de laatste klik, je zult versteld staan wat je allemaal te zien krijgt. Succes. Als er nog vragen zijn, we lezen het wel.
 

Freddy2005

† In Memoriam
Nieuwe mogelijkheden met mapy.cz

Vanaf vandaag is er een belangrijke nieuwigheid bijgekomen op mapy.cz.

Je kan er nu ook een fietstocht op plannen, de hoogtedetails bekijken en de trip doorgeven naar een gps toestel. Er kan gekozen worden tussen verschillende soorten fietspaden of wegen. Natuurlijk kunnen alle gegevens worden afgedrukt.

222357-gallery1-lhomb.jpg


mapy.cz

Het is nog helemaal nieuw, dus het wordt nog even alle mogelijkheden uitzoeken en bekijken.

novinky.cz
 
Bovenaan