Majka

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Overmorgen is het 8 mei. Een memorabele dag. Even geen tourisme, geen Bed&Breakfast verhalen en "Hoe was je vakantie in Tsjechie".

Ook geen tennis.

Wel hier het warme traditionele dorpsgevoel, een soort van "Pout"!: Majka. de eerste mei.
Waar soms de kinderen vandaan komen uit dit dorp blijft een unikum, maar ze waren er wel allemaal.
Majka! En iedereen is er. Elk heeft z'n plek, de hierarchie is duidelijk en helder: tým! vysoká!
Als het downloaden van mijn foto's lukt: Hierbij mijn bijdrage aan een mooie traditie.

DSCF2700_resize.jpg DSCF2710_resize.JPG DSCF2716_resize.JPG DSCF2719_resize.JPG DSCF2722_resize.JPG DSCF2726_resize.JPG DSCF2730_resize.JPG DSCF2731_resize.JPG DSCF2745_resize.JPG DSCF2748_resize.JPG
 
DSCF4742_resize.JPG DSCF4780_resize.JPG DSCF4781_resize.JPG DSCF4824_resize.JPG DSCF4834_resize.JPG DSCF4851_resize.JPG DSCF4859_resize.JPG DSCF4868_resize.JPG

Na een ritje van 920 km weer aangekomen in Bilenice.
De dag er op; 30 april , gelijk ondergedompeld in het Majka feest: het oprichten van de meiboom en daarna de traditionele "heksenverbranding" dwz Specakcky boven een houtvuurtje.

Nieuwe en oude spiritualiën gaan rond en de bierpomp wordt door een compressor aangestuurd. Duurt dus wel even en geen toegevoegd koolzuur!
We zijn weer helemaal thuis voor de komende 6 maanden. Het is hier goed toeven. (Oud Nederlandsch).
Ik stuur hierbij wat foto's.

:D:D
Ja hoor,
heb ik weer!
Te veel, te vaak en veel eerrugg dubbel.

Binnenkort maar weer eens oefenen:slik:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan