Mag een Tsjech zomaar werken in NL?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ahoj allemaal!

Ik heb een vriend in tsjechie die volgend jaar waarschijnlijk een paar weekjes op bezoek komt in amsterdam, om dit te bekostigen zou hij hier een bijbaantje willen hebben. Hij spreekt geen nederlands en matig engels en duits, hij is dan 17. Mag een tsjech van 17 hier zomaar een bijbaantje hebben? Zo niet, wat voor zwart werk (niet té illigaal :) ) zou hij kunnen doen in omgeving amsterdam?

Ik zat zelf nog te denken om gewoon mijzelf aan te melden als vakantie-krantenbezorger en het hem dan te laten doen, verdient best veel en is ook niet zo risicovol :)

Als je tips hebt, hoor ik het graag! :D
 
Jaa maar ik bedoel zegmaar in een restaurant ofzo, wie heeft niet in zn jeugd wel eens voor een paar euro afgewassen?! Ik bedoel met niet té illegaal dat je in een ouwe schuur met een stel Polen asperges moet steken ;)
 

kuurgast

Donateur

Vodnik

† In Memoriam
Thanks!
Dat geld kan ik hem wel voorschieten..
Alleen het probleem dat z'n engels/duits echt belabberd is.. :D

Dan toch maar tussen de Polen asperges steken! Daar is namelijk niets illegaals aan. Wel (soms) a-sociaal, maar dat ligt aan de werkgever. Er zijn ook sociale asperge-stekers-werkgevers!! Ik heb een paar maanden geleden in Twente met Poolse stekers gesproken en die waren zeer tevreden en de werkgever ook (deze Polen komen al jaren terug bij dezelfde werkgever).
 
Bovenaan