Maaien van het land

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ja leuk hoor Gorrit, een beetje een naam gaan zitten verzinnen!!! :kwaad:

Dit zijn volgens mij de namen van de vlinder en de (wilde) planten .

Dagpauwoog;
Wilde chichorei; (van de wortel werd in de oorlog surrogaatkoffie gemaakt)
Rood guichelheil;
Sint janskruid; (hoogstwaarschijnlijk)
Fluitekruid of Roomse kervel, dat kan ik niet goed genoeg zien.

Beetje tevreden zo?? :fluit:
 
Kom je terug van een wandeling en ben je bijna thuis dan schrik je wel als je dit in je achtertuin ziet. Gelukkig was ons gras gemaaid en afgevoerd dus overslag kon niet plaats vinden.
 

Bijlagen

  • PICT0037.jpg
    PICT0037.jpg
    59,8 KB · Bekeken: 8
Corrie schreef:
Ja leuk hoor Gorrit, een beetje een naam gaan zitten verzinnen!!! :kwaad:
Ik vond 'm (mits goed uitgesproken) wel leuk klinken:stout:

Corrie schreef:
Dit zijn volgens mij de namen van de vlinder en de (wilde) planten .

Dagpauwoog;
Wilde chichorei; (van de wortel werd in de oorlog surrogaatkoffie gemaakt)
Rood guichelheil;
Sint janskruid; (hoogstwaarschijnlijk)
Fluitekruid of Roomse kervel, dat kan ik niet goed genoeg zien.

Beetje tevreden zo?? :fluit:
:top:Helemaal!!
 
Kom je terug van een wandeling en ben je bijna thuis dan schrik je wel als je dit in je achtertuin ziet. Gelukkig was ons gras gemaaid en afgevoerd dus overslag kon niet plaats vinden.

Dit hebben we de laatste maanden al verschillende keren meegemaakt, dat vanwege de droogte het vuur oversloeg en er een brandweer nodig was om de boel te blussen!
 
Jaren geleden m'n allereerste vuurtje helemaal in de achtertuin. Stond erbij met een schep omdat ik bang was dat het zou gaan uitbreiden. Ik doofde met de schop het vuur rondom de stapel. Komt mijn buurman aan het hek en vraagt wat ik daar doe bij dat vuur. "Ik doof de smeulende randjes om het vuur".

Lachend nodigde hij me uit voor een Biertje en vertelt me dat het onzinnig is wat ik daar doe. Uurtje later kom ik terug en zie inderdaad dat het vuur zich beperkt houdt tot de stapel. Ervaring rijker. Maar gezien de berichten hierboven misschien toch niet zo verstandig......

Tegenwoordig doe ik het bij schemer, dan is het gras rondom kleddernat van de 'avonddauw', werkt geweldig.
 
Bovenaan