Longboarden in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Beste forumleden,

Ik heb een nogal lastige vraag (vind ik zelf). Over 2 weken vertrekken we richting Tsjechie. Een van de reisgenoten is een fervent beoefenaar van de sport 'longboarden'. Dat is een soort skateboard maar dan langer en wordt in NL beoefend op de openbare weg. Vaak als vervangend vervoermiddel van de fiets. De snelheden die worden gehaald kunnen hoog zijn.

Nu mijn vraag. Ik heb via google gezocht of je deze sport ook mag beoefenen op de openbareweg in Tsjechië. Op youtube zijn wel filmpjes in Tsjechië over deze sport. Maar om niet in aanrakening te komen met politie willen we zekerheid of 'longboarden'nu wel of niet is toegestaan. Omdat ik de taal niet machtig bent is het eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg op internet. Is er misschien een forumlid die de taal wel machtig is en even zou willen nazien wat de Tsjechische wet zegt over beoefening op de openbare weg. Het heuvel landschap leent zich namelijk uitstekend voor deze sport. Dat zou mooi zijn als het is toegestaan.

Alvast dank voor de genomen moeite.
 

kuurgast

Donateur
Ariek hier nog een website: custom-boards.cz/en.
En wat ik er over kan vinden is dat er net als met de gewone skateboard geen afwijkende regels zijn.
Als je later meer informatie hebt kunnen krijgen,zou je dat dan misschien hier willen plaatsen?Dan hebben andere geïnteresseerden daar ook wat aan. ;)
Heel veel plezier in Tsjechië.
 
@kuurgast

Hartelijk dank. Ik zal de web-site raadplegen. De longboard club zal worden aangeschreven en mocht ik bruikbare info krijgen dan zal ik dat zeker plaatsen.
Dank je voor je vakantie wens. Met een beetje droog weer zal het plezier hebben wel lukken.

Ariek
 

kuurgast

Donateur
....Omdat ik de taal niet machtig bent is het eigenlijk zoeken naar een speld in een hooiberg op internet.......
Wat dacht je van vertaling met Google chrome of tekst/link plakken in googel vertaling?
Kan niets vinden over wetgeving. Het is een EU land en zal zalfde zijn als Nederland.
Wel artikel van iemand die bijna 1800 km langs de grenzen van Tsjechië geweest is op zijn longboard ,zie denik.cz.
Mooie foto's van een rit over fietspaden zie boneshaker.cz.
Voor de fietspaden kan je mapy.cz/cykloturisticka gebruiken....inzoomen en dan zie je de gekleurde fietsroutes.
Ieder jaar is er een groot longboard evenement op de heuvel bij de uitkijktoren van Kozakov.
Dit jaar is de Kozakov Challenge van 21 t/m 25 juli zie hier.

Mensen die eens een longboard wil huren kan dat het makkelijkst doen in Praag 4 bij het trendy Žluté lázně.
Of Praag 9 zie longboardshop.webnode.cz. Er zijn nog meer verhuurders maar die vragen hoge borgsommen.
 
Bovenaan