Lijst particuliere vakantiewoningen in Tsjechië

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Dag forumlezers,

Op het forum wordt enerzijds regelmatig gezocht naar particuliere vakantiewoningen, anderzijds worden ze aangeboden.

Tijdens onze eigen zoektochten naar vakantiewoningen hebben we er zestig in een lijst opgenomen. Die lijst staat hier: www.schekermans.nl/tsjechie.htm

Het zou mooi zijn om de lijst verder uit te breiden, maar het is behoorlijk tijdrovend: zo'n 10-15 minuten per vakantiewoning om de website over de vakantiewoning uit te pluizen, de belangrijkste gegevens er uit te halen, en in een tabel op te nemen.

Maar als iedereen een steentje bijdraagt, dan lukt dat misschien.
Vandaar mijn vraag: welke vrijwilligers willen twintig vakantiewoningen 'adopteren', de gegevens er uit halen en in een tabel zetten?
Zonder verdere verplichtingen.
Dan zorg ik er voor dat de gegevens van de vakantiewoningen voor iedereen toegankelijk op de website komen.

Moeten we alleen nog een methode vinden om de gegevens actueel te houden.

Dus: interesse als vrijwilliger? Meld je aan via het forum of via een P(ersoonlijk) B(ericht)!

Met vriendelijke groet,

Arthur.
 
Het idee is wel aardig, maar hoe had je het ingedachten ???
Lijkt me erg moeilijk om met verschillende mensen aan een pdf bestand te werken...
Er is een mogelijkheid om het in een website te plaatsen, maar dat is dan weer heel veel werk.....
 
Dag Arno,

Bedankt voor je reactie!

Zo iets als dit: de huidige zestig vakantiewoningen zitten in een Excel-tabel (Microsoft Office).
Daaraan voeg ik nieuwe vakantiewoningen toe, en dan sorteer ik de tabel.
Die gesorteerde tabel zet ik om in een PDF, en die staat op onze website.

De vrijwilligers die mee willen doen krijgen een lege Excel-tabel, en daar kunnen dan vakantiewoningen ingezet worden.
Die tabel voeg ik dan weer toe aan de 'moeder-tabel' en sorteer ik weer.

Risico is dat twee of meerdere vrijwilligers dezelfde vakantiewoning toevoegen. Hoe dat te voorkomen weet ik niet...
Het gaat uiteindelijk wel goed, omdat dubbele vakantiewoningen er uit gesorteerd worden, maar het is jammer van het werk.

Verder weet ik dat niet iedereen Excel heeft, dus dat is ook nog een uitdaging.

Het klinkt wat ingewikkeld, maar het valt reuze mee. Vrijwel alle tijd gaat zitten in het opzoeken van de vakantiewoningwebsite en het er uit halen van de juiste gegevens.

Met vriendelijke groet,

Arthur.
 
Dag vakantiewoningbezitter,

Uw vakantiewoning aan de lijst toevoegen? Vul dan de bijgaande lijst in en stuur deze naar cz@schekermans.nl
Dan voeg ik 'm toe.
U heeft er wel Microsoft Excel voor nodig...

Met vriendelijke groet,

Arthur

Ps.: het aantal vrijwilligers is nog steeds nul...
 

Bijlagen

  • 66311-Accommodatie toevoegen.xls
    17,5 KB · Bekeken: 25
Hallo Arthur.

Ik heb je zojuist een e-mail gestuurd met de gegevens van onze grote vakantieboerderij.
Hopelijk heb ik niets vergeten in te vullen.

Met de groetjes van Sylvia
 
Bovenaan