Liftsters

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Na het eerste jaar 2 huisjes te hebben gehuurd en het jaar erop met de caravan de gok te hebben gewaagd zijn we het 3e opeenvolgende jaar weer naar Tjechie afgereisd. De kinderen waren toen niet echt enthiousiast maar goed. Er zijn immers geen pretparken daar. We hadden besloten om nu eens wat meer van het land te gaan zien. Hier bedoel ik mee rondtrekken. 1e halte zou Cheb worden. Van diverse kennissen hadden we begrepen dat daar een stuwmeer was en een giga grote vietnamese markt waar je goed kon afdingen en spullen inslaan. Snachts om 12 uur de kinderen achterin de bus (een ford transit dubbele cabine) gelegd met hun dekbedden on hen heen. Route uitgeprint en netjes in een mapje gedaan, de kruispunten met een markeerstift rood gemaakt tesamen met de namen van de kruispunten. Dit kon niet fout gaan..........
Na een paar uurtjes rijden gestopt voor een bak koffie. De kinderen lagen te slapen als roosjes, wat een rust in de auto. Route weer doorgenomen met mijn vrouw en weer op weg. Ja hoor na een 5 tal minuten hoorde ik opeens, kees je had daar af gemoeten. Grrrrr.
Na een dikke 80 km omrijden afslag genomen en terug.
Tegen een uur of 6 was ik het echt zat, parkeerplaats opgezocht en in de caravan geslapen. Koffie was al gezet en kinderen hadden al gegeten. Ik naar toilet , even bak koud water door mijn gezicht, tandjes gepoetst en weer klaar voor de rit. Een kleine 3 en een half uur later de afslag Schirnding. Bosweg op, 2 baans. Natuurlijk waarom geen 2 baans hahhaha. Ja hoor het gelazer begon al. Dikke vrachtwagens voor me en geen mogelijkheid om veilig te passeren. Bochten, weg omhoog etc. Bij het bordje Cheb (Eger) een klein gevoel van triomf. Ook van achter begon het. Wanneer zijn we er, hoe lang duurt het nog?
Een lange rij vrachtauto's stond aan de rechterkant van de weg. Ik kon gewoon zachtjes doorrijden. grensovergang. paspoorten overhandigd en gevraagd war ik een vignet kon kopen. Vignet gekocht bij de benzinepomp en op de ruit geplakt. rechtsboven, dan is ie duidelijk zichtbaar toch?? Van de 1e keer geleerd dus strookje bewaard.
Weer ingestapt en verder gereden. Helaas een polici auto. Ik bleek de sticker verkeerd te hebben zitten. Na wat heen en weer gepraat, ik in het Nederlands en Duits, de agent in voor mij onbegrijpelijk Tjechisch, handen en voeten mocht ik toch doorrijden. Die sticker kreeg ik er gewoon niet af, had ik de agent ook laten zien. Krabbel op het papiertje en de man vriendelijk ene hand gegeven en in mijn beste Tjechisch nash ledanou gezegd.
Verder dus. Het was intussen al behoorlijk warm geworden en ik had mijn korte broek en t-shirt aangedaan. gewoon op straat ff snel.
Zien we opeens een meisje staan langs de weg, stukje verder weer 1. Na een stuk of 20 meisjes en wat jonge dames gezien te hebben kwam de vraag van achter. Pappa waarom neem je die lifsters niet mee, die meisjes moeten anders nog heel ver lopen toch???
Ja wat zeg je dan..........
Nou dat zijn wel lifsters maar wij gaan naar de camping, pappa is al moe dus nu even geen tijd voor iemand mee te nemen:)
We hebben elk jaar daarna nog bereschik gehad om de liftsters. Tot de jongens groot genoeg waren dat we ze duidelijk hebben gemaakt dat deze dames niet gratis mee wilden rijden maar meer een dienstverlenend beroep tegen betaling hadden:):)
Ik heb een ietwat andere tekst gebruikt toen, maar wil me op dit forum nog even netjes houden.
Dit jaar overigens geen meer gezien. Zouden ze staken????
 

spookycat

† In Memoriam
Een paar jaar geleden,ik denk ergens 2001,stonden we op camping chraholuski,de weg erheen en natuurlijk terug was een end vanaf de hoofdweg,prachtige camping,alles erop en eraan maar voor de groote boodschappen toch naar pilsen of stribro,de weg afgereden,komen we onder een brug vandaan en daar staat een bushokje(bushalte)
Me ventje stopt, springt er ineens een griet voor de auto,begint kusjes naar hem te gooien trekt haar bloes open,ik zat naast hem en was ff de kluts kwijt
We zijn gewoon verder gereden,maar zoiets is toch erg he,ik snap da ni ben waarschijnlijk weer de naiveling:kwaad:
 
spookycat schreef ,Maar zoiets is toch erg he,ik snap da ni ben waarschijnlijk weer de naiveling.

Het is inderdaad erg maar snappen doe ik het wel want het bestaat overal ter wereld en er is behoefte aan deze meisjes. Maar ik ben wel blij dat mijn dochter dit niet hoeft te doen.

A3
 
Bovenaan