Lid sinds kort

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik ben Andre en met mijn gezin inmiddels 2x naar tsjechie geweest. Beide keren naar benecko. ( kerstweek 2007 en de voorjaarsvakantie in 2008 ). We gaan naar tsjechie voor de wintersport. Met de kerst ruim voldoende sneeuw en in de voorjaarsvakantie alleen sneeuw op de piste. Aan het eind van de week hadden we met skateboard,s waarschijnlijk beter uit de voeten gekund. Desondanks een erg leuke tijd gehad. Met de kerstvakantie was het uitzonderlijk rustig in Benecko, wat voor ons zeker een meerwaarde was. We hadden toen ook een quad meegenomen welke dan ook een prima vervoermiddel bleek te zijn. We hadden 2 kleine kinderen ( 3 en 4jr.) waarvoor een hele dag skieen gewoon te veel van het goede was, dan was een stukje rijden door de bossen rondom benecko een erg leuk alternatief.
Het verbaasde mij enorm dat je daar gewoon overal mocht rijden met de quad. In nederland is dat op onverhard terrein wel anders.
Nu willen we in de kerstweek van 2008 met vrienden en familie onze wintersport vakantie in Tsjechie gaan vieren. In totaal ca. 25 personen. Ik ben dan ook op zoek naar een luxe vakantiehuis wat in het reuzengebergte ligt. En dan ook nog het liefst op de piste. Oke ernaast zou ook nog mogen. Vooral met de kleine kinderen blijkt dit gewoon erg praktisch. Ben erg benieuwd of iemand mij hierbij kan adviseren of een gouden tip kan geven.
Ps. Voor de geroutineerde tsjechiebezoeker waarschijnlijk al bekend echter voor de eigenwijze verse tsjechiebezoeker ( zoals ik zelf ) een gouden tip. Volg in de sneeuwtijd niet je tomtom naar benecko of plaatsen in de buurt want dan sta je net als ik boven op een berg waarvan de doorgaande weg is afgesloten tot een niet nader bekende datum. Daar sta je dan met nog ca. 10 andere eigenwijze of niet beter wetende nederlanders. Als je daar niet bij wil horen koop dan gewoon een goed gedetaileerde kaart.
Veel tsjechieplezier toegewenst.
Andre
 

Esthertje

Geroyeerd Lid
André, welkom op het forum, ja wat kunnen ze eigenwijs zijn hé.Wij hebben ook geregeld gasten die niet via onze routebeschrijving (Esther-Esther :lache: ) maar via de tom-tom komen. Vaak hebben ze dan al heel Tsjechië of Polen gezien voor ze hier zijn. Er zijn namelijk nogal wat Javorniks. Met de gevraagde accommodatie kan ik je niet helpen, wij zitten niet op of aan de piste, maar op auto-afstand. Ik wens je veel succes met zoeken en veel plezier tijdens jullie volgende vakanties!
 
Bovenaan