Levende kerststal

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Op 26 en 27 december is er van 13.00 tot 15.00 uur een levende kerststal te bezichtigen in het kapelletje bij Hotel Pod Zvičinou.

Iedereen die in de buurt is is van harte welkom.
 
Ook wij zijn samen met onze vrienden uit Javornik wezen kijken bij Nancy. GEWELDIG we hebben genoten , maar vooral de 2 kids vonden het voeren van de schaapjes geweldig.
Volgende jaar weer nancy?? tn_P1200932.JPG
 
Wij zijn gisteren geweest en vonden het ook super. En niet alleen de levende kerststal, maar ook de heerlijke glühwein buiten en daarna een lekker soepje binnen.
Echt heel erg leuk georganiseerd.
We komen volgend jaar zeker weer.
 
Helaas hebben wij het gemist ,had zeker even willen komen :ja: .Maar we moesten een koud buffet :kok: voor 19 personen bereiden voor de tweede kerst avond.Jammer jammer misschien volgend jaar wel fijn om te lezen dat het een succes was Nancy.:top:
 
Jammer dat het niet echt naast de deur is voor ons, maar het ziet er geweldig uit Nancy! :top: Leuk kapelletje. Rare vraag misschien, maar behoort het kapelletje ook tot jullie eigendom? (Omdat je schrijft over het kapelletje bij jullie) Ik zie dat zlatý en echtgenoot ook zijn geweest, misschien combineren we volgende Kerst een bezoek met hun.
 
Hoi Lina, ja het kapelletje hoort ook bij ons. Het speelt een belangrijke rol in de geschiedenis van het hotel, iets hoger staat er nog een kleiner kapelletje waaronder de bron ligt. Wil je meer weten kijk dan even op onze website onder bij geschiedenis.

We willen heel graag beide kapelletjes renoveren, maar het hotel zelf is ook erg groot en oud en pas voor een derde gerenoveerd, dus we moeten keuzes maken.

We hebben vorig jaar het dak compleet vernieuwd, de buitenkant gestuukt en de ramen hebben weer glas. Nu de binnenkant nog en het allerkleinste kapelletje.
 
Ik heb het gelezen! Ik moet er voor de lezer misschien even bij vermelden dat kapelletjes altijd al een bijzondere aantrekkingskracht op mij hebben, vandaar mijn vraag. Het kapelletje is dus eigenlijk het eerste "gebouw" wat op de huidige plek gebouwd is als ik het goed begrepen heb. Leuk dat jullie het opgeknapt hebben en dat het nu oa als tijdelijk onderdak voor Jozef en Maria dienst doet. We komen het persoonlijk vast wel eens bewonderen, met of zonder de levende Kerststal. :ja:
 

Ad Verschoor

Donateur
Hotel pod Zvičinou

betlem_c_web.jpg


Ook dit jaar is er weer de Kerststal en gelet op de locatie kan ik een bezoek van harte aanbevelen !!!
 
Bovenaan