Leuke uitrustplaats in Duitsland?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hoi wij gaan eind augustus voor het eerst naar Tsjechië, omdat we met 3 kinderen reizen zoek ik ergens halverwege een leuke plek om even een uurtje of twee de benen te strekken, liefst ergens aan een riviertje of zo , iemand suggesties
Alvast bedankt
Henk
 
Ja natuurlijk dat doen we ook wel effe bakkie koffie en wat eten, maar ik wil 1 keer wat langer stoppen, zo vaak komen we niet in duitsland en vakantie is vakantie ;)

overigens willen we over Hanover Maagdenburg en Dresden, niet de kortste maar wel de rustigste lijkt mij
 
De route Hannover Magdeburg Dresden is een goede keuze, deze route is echt een stuk rustiger dan via Duisburg of zo.
Wij stoppen ook elke 2 a 3 uur en gaan tussen de middag van de snelweg af om zomaar een dichtbijzijnd dorp in te rijden om iets te gaan eten. Is meestal goedkoop en je bent er even uit, want bij die wegrestaurants is het meestal druk en duur.
 
Een andere rustige route vanuit jullie woonplaats gaat via Arnhem, Dortmund, Kassel, Göttingen, Leipzig. Via de A38. Een nieuwe en heel rustige Autobahn. Vlak voor Leipzig is een groot pretpark. Misschien leuk voor een lange stop?
 
De A38 van Gottingen naar Leipzig is nieuw en kent nog geen baustellen. Is zeeeeeer rustig!
Tussen Leipzig en Dresden is wel een 10 km lange baustelle, maar die ontloop je ook niet als je over Hengelo-Hannover rijdt.
Let er wel op, dat er op de A38 nog geen tankstellen zijn!
 
Bovenaan