Leuke Tsjechische undergroundmuziek?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Kan er iemand misschien een paar namen noemen van echte goede underground/alternatieve muziek (industrial, electro, freefolk, experimenteel etc)? Ik ben op zoek naar leuke gekke bandjes, maar mn Tsjechisch is nog erg slecht en heb nog geen radio hier.

Nanja
 
Historisch gezien is de meest bekende underground band natuurlijk The Plastic People of the Universe. Vaclav Havel heeft de vergelijking met The Velvet Underground en Frank Zappa vaak gemaakt. Zelf ben ik er niet weg van.
Het zelfde gevoel van vervreemding als bij de Plastic People vind ik overigens ook terug bij de klassieke componist Petr Eben in bijvoorbeeld zijn Nedelni Hudba...

Op alternatief gebied ken ik nog Zemezluc, een van de meest bekende Tsjechische punkbands, maar ik weet niet wat hun instelling is. Zelfde geldt voor folkhardrock Kabát die ook enkele leuke nummers hebben, maar goed ook daar weet ik de betekenis van de teksten niet...

Punkenstein weet misschien meer!
 
ik weet niet of het onder 'underground' valt, maar Wanastowi Vjecy is in ieder geval een leuk gek bandje. goede teksten al versta ik lang niet alles.
 
Thanx, die maar eens proberen!
Moet ook nog eens kijken wat Wypsa na Fixa (of zoiets) precies is...

Gelukkig komen er nog wat leuke festivals!
 
Jimramov festival

Ha! Volgende zaterdag speelt plastic people of the universe op het festival in Jimramov. Laat nou toevallig 'mijn' (ikke fan) Nederlandse bandje 'Taxi to the ocean' daar ook spelen!!!!!! Mooie combi......ik blij...:D

Ook naar het folkhardrockbandje ben ik wel benieuwd. Tsjechische folk is erg veel te horen trouwens, op de zomerfestivals. Ik hoop maar op wat gekke freefolk achtige dingen.
 
Bovenaan