Leuke plekjes omgeving Decin en Usti nad Labem?

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Hallo allemaal,

Ik ga in de zomervakantie naar het gebied sachsische schweiz in duitsland toe. dit ligt tegen tsjechie aan dus gaan we ook een paar uitstapjes in tsjechie maken( sowieso shoppen en misschien nog meer). nu is mijn vraag waar kan je goed shoppen in de buurt van Decin en usti nad labem. en weet iemand nog meer leuke uitstapjes daar in de buurt. Ik ga geloof ik iets van 1.5 week naar het gebied toe in juli.

Ik hoop leuke tips te krijgen.

Ik ben ook vooral op zoek naar steden die veel glaswinkels hebben, want we moeten hoog nodig nieuwe kristal kopen omdat veel dingen zijn gesneuveld en we in Nederland niks leuks en moois in de winkels vinden.
 
Een mooie goed gesorteerde glaswinkel bevind zich in Harachov naast de fabriek van Novosad waar de sektglazen voor de bruiloft van Alex en Maxima gemaakt werden . Dat is wel een beetje uit de buurt van Bad Schandau maar wel goedkooper als in Deutschland want anders kwamen er niet busladingen Duitsers om in die winkel intekoopen...Men kan daar ook een rondlijding door de heele glasfabriek maaken en zien hoe het glas gemaakt word. Hun brouwen voor de glasblaazers ook bijzondere bieren welke men in de fabriek koopen kan en er zelfs in baaden...
 
ik ben 5 en 6 jaar terug al naar rynartice bij hrensko op vakantie geweest. Dus de Basteibrug hebben we al bezocht, maar misschien gaan we hem wel nog een keer bezoeken want hij is zo mooi.
 

char

† In Memoriam
Het is een beetje uit de buurt, maar in Duchcov staat het kasteel waar de echte Casanova geleefd heeft en gestorven is....

Je hebt er nu de leeftijd voor!!..:D

Char.
 
ik ben benieuwd!
voor ons vakantie-groepje, 2 ZTP-ers en 4 osob., heb ik geprobeerd een kort verblijf in het tsjechisch zwitserland te plannen.
eerst naar ons hotel in benešov nad ploucnici, de volgende dag naar děčín, vandaar per autobus door het T.Z. naar kyjov, daar rust- en lunchpauze daarna terug naar děčín, het is dan 17.30 uur, dus eigenlijk de hele dag. de volgende dag eerst naar děčín, waar we een boottocht gaan maken over de elbe naar hřensko. vanuit hřensko bezoeken we de edmunds-kloof, is, na lange tijd gesloten te zijn geweest, met pasen geopend. dan terug naar hřensko en weer met de boot naar děčín!
de volgende dag reizen we verder per trein via české lípa, kolin naar ostrava en zijn we weg ui T.Z.
 
Niet zo heel ver van Usti: Terezin.

terezin035.jpg
 
Bovenaan