Lego

Welkom op Tsjechie.net

Het Tsjechisch Forum, in een nieuw jasje!

Ik zag op een zender een interessante uitzending over megabedrijven.
Lego is er zo een.
De steentjes en aanverwante artikelen worden in Denemarken gemaakt.
Dat wist U al en wat heeft het met Tsjechie te maken?
Wel, het zit zo.
De steentjes worden met vrachtauto's naar Tsjechie vervoerd en in Kladno verpakt.
Een gigantische verpakkingsfabriek staat daar.
Dan gaan de doosjes en dozen naar de buurman een stukje verderop en die verzend ze over de hele wereld.
Die buurman heeft de grootste verzendgebouwen van het oosten.

Was zeer interessant.

Dag, groeten van een ex Lego-er.
 
Heb ik ook gezien; was volgens mij op Discovery. Ook spannend toen er ineens een hele afdeling uitviel door een computerstoring, waardoor bijna het hele verpakkingsproces (en dan heb je het niet over twee doosjes) stil kwam te liggen.
Leuk om te weten dat zelfs een wereldmerk als Lego een Tsjechisch tintje heeft. :)

EDIT: Even nagezocht; het was op National Geographic.
 

kuurgast

Donateur
In Tábor is vorig jaar een Lego-museum geopend. Naast de expositie zijn er bijzondere items te koop. Kinderen kunnen in de speelhoek met Lego spelen en er is een koffiehoek.
Openingstijden:
Juni, juli, augustus alle dagen open 10:00 - 18:00 uur.
April, mei, september alleen vrijdag t/m zondag 10:00 - 18:00 uur.
Oktober t/m maart zaterdag + zondag 10:00 - 17:00 uur.
Website: muzeumlegatabor.cz.
 

kuurgast

Donateur
banner-lego-756x310.jpg


Tot 30 september 2013 in de Sportarena van Lipno een grote Lego-tentoonstelling.
 
Nee Kuur in Praag, onze dochter is helemaal weg van Lego. Ze werkt bij een groothandel en beheert daar de Legoafdeling. Als je dan in CZ bent, moet je naar het Legomuseum. Het is echt de moeite waard om daar een keer te gaan kijken.
 
Wij zijn afgelopen zomer ook in het museum in Praag geweest. We ontdekten het puur toevallig toen we er langs liepen en Lydia op de Lego in de etalage afvloog (kinderen zien dat soort dingen scherper dan wij:ja:).
Heel spannend was het niet, maar het was wel leuk om te zien. De winkel bij de in/uitgang vond Lydia overigens het meest interessant;)
 
Bovenaan